نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 15:05

تشریح برنامه‌های جشن نیمه شعبان در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برپایی ۱۴ موکب و برگزاری جشن‌های خیابانی در کرمانشاه به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های نیمه شعبان، اظهار کرد: با توجه به اینکه جشن نیمه شعبان ابعاد مردمی دارد و نسبت به برگزاری برنامه‌های آن استقبال خوبی صورت می‌گیرد امسال برنامه‌های منسجمی در استان تدارک دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیمه شعبان بهترین فرصت برای افزایش امید و نشاط در جامعه است، افزود: در همین راستا برای شب و روز میلاد حضرت مهدی (عج) اجرای ۱۹ برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: نور افشانی و تزئینات شهری، برگزاری حداقل ۱۰۰ جشن محله محور با همکاری گروه‌های مردم نهاد، برپایی ایستگاه صلواتی شامل پشت نویسی خودروها در محلات و نقاط مختلف شهر کرمانشاه با محوریت مردم و توزیع نان رایگان در تعدادی از نانوایی‌ها به مناسبت جشن نیمه شعبان خواهیم داشت.

عبدی از اجرای سرودهای دانش آموزی و برگزاری رزمایش‌های مجازی و فرهنگی خبر داد و خاطر نشان کرد: علاوه بر اینها برپایی خیابان انتظار و برپایی ۱۴ موکب پذیرایی و فرهنگی تبلیغی در مسیر این خیابان از چهار راه مدرس تا میدان انقلاب اسلامی و پیاده را پارکینگ شهرداری را نیز در برنامه‌های نیمه شعبان داریم.

وی ادامه داد: برپایی جشن بزرگ و محوری به مناسب ولادت امام زمان (عج) در مرکز شهر کرمانشاه بعد از ظهر روز نیمه شعبان و همچنین برپایی همایش جهاد تبیین مهدوی از ساعت ۱۵ الی ۲۲ با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیون، علمای کرمانشاه مقیم استان قم، سخنرانی استاندار و تعدادی از مسئولین فرهنگی استان کرمانشاه خواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید به برگزاری مسابقات فرهنگی در استان کرمانشاه با موضوع فرهنگ انتظار توسط گروه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، گفت: همچنین جشنواره برپایی طلیعه ظهور و شهر مهدوی، مسابقه غنچه‌های قیام نوجوان و جوانان و مسابقه کتابخوانی زنگ انتظار برای کودکان و نوجوانان هشت تا ۱۵ سال دیگر برنامه‌های روز نیمه شعبان است.

عبدی به برگزاری پویش هشتگ من و امام زمانم اشاره کرد و گفت: این پویش از شنبه ۱۳ اسفندماه تا ۱۶ اسفندماه در مدارس استان کرمانشاه به همراه برگزاری جشن و اجرای سرود همگانی راه اندازی می‌شود.

وی به برپایی چند همایش مربوط به جوانان و دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش جوانان مهدوی در امامزاده ابراهیم (ع) با حضور ۶۰۰ دانش آموز استان، برگزاری جشن بزرگ شعبان با حضور ۴۰۰ دانش آموز دختر در روز ۱۶ اسفندماه در محل تالار انتظار و برگزار جشن نیمه شعبان با حضور ۵۰۰ نفر از دختران دهه هشتادی در این روز برنامه‌های مهم این روز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: تجلیل از تعدادی از خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی و برگزاری راهپیمایی خانوادگی به مناسبت میلاد امام زمان (عج) در صبح روز نیمه شعبان در برنامه‌های روز ولادت امام زمان و نیمه شعبان خواهد بود که تدارکات لازم برای اجرای هرچه بهتر آنها در دست اجرا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068153

مهمترین اخبار ایران و جهان: