نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 21:37

مقام روسیه: غربی‌ها بی‌نهایت دروغگو و ریاکارند

معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد، کشورهای غربی خودشان دروغگو و ریاکار هستند اما وقیحانه مسکو را متهم به انتشار اطلاعات دروغ درباره اوکراین می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه از بیانیه‌ مشترک اخیر نشست وزرای امور خارجه گروه هفت با موضوع درخواست تضمین از روسیه درباره استفاده نکردن از سلاح‌های هسته‌ای شدیدا انتقاد و غربی‌ها را متهم به «فریبکاری و ریاکاری بی نهایت» کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، مدودف که سابقا رئیس جمهور روسیه نیز بوده با انتشار مطلبی در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «غربی‌ها از روسیه درخواست دادن نوعی تضمین درباره تسلیحات هسته‌ای را دارند اما در حقیقت آنچه که آنها به آن اشاره دارند وقوع یک جنگ هسته‌ای بین کشور ما و ناتو در آینده است.»

این مقام ارشد دولت روسیه، اعضای گروه هفت را «دروغگو» خوانده و با اشاره به سابقه استفاده آمریکا از سلاح هسته‌ای در ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم گفت: «آنها از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنند اما به خاطر آن پشیمان نیستند.»

مدودف خاطر نشان کرد:‌ «آنها بی نهایت ریاکارند، همیشه نیرنگ داشته و به مردم خود و دیگران دروغ‌های وقیحانه می‌گویند، اما ادعا می‌کنند که کشور ما دارد درباره اوکراین اطلاعات دروغ منتشر می‌کند. و همه این اتفاقات هم در ژاپن، همان جایی که در آن صدها هزار نفر به سبب بمباران هسته‌ای آمریکا کشته شدند می‌افتند. رهبران ژاپن در واقع دارند به قبر هموطنان خودشان که به دست آمریکایی‌ها کشته شدند توهین می‌کنند. چه فضاحتی! »

مدودف از سوی دیگر صحبت‌های «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا را به عنوان یک نمونه از ریاکاری آمریکایی ها مثال زده و گفت، او در حالی که از بابت درد و رنج مردم ژاپن در اثر بمباران‌های اتمی کشورش اظهار تاسف کرد اما اشاره‌ای به اینکه کشور خودش این بمباران را انجام داده نکرد.

بلینکن پس از برگزاری اجلاس وزاری خارجه گروه هفت در شهر «کارویزاوا» در ژاپن در روز سه شنبه با پرسش یک خبرنگار درباره اینکه آیا ایده عاری ساختن جهان از تسلیحات هسته‌ای «پیشرفتی ملموس» داشته روبرو شد.

ژاپن در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه هفت را بر عهده داشته و قرار است در ماه مه میزبان نشست رهبران اعضای این گروه در شهر هیروشیما باشد.

بلینکن ادعا کرد، هیروشیما و ناگازاکی «بارزترین مثال از درد و رنج انسانی عظیم و ویرانی بی سابقه ای است که مردم ژاپن در نتیجه بمبارانهای اتمی سال 1945 تجربه کردند.»

مدودف با حمله به بلینکن تصریح کرد که او «صحبتی از این که کشور خودش مرتکب این جنایت شده نکرد.»

این مقام روس اضافه کرد: «اینها چه موجودات فریبکاری هستند. آنها از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنند اما به خاطر آن پشیمان نیستند.»

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158409

مهمترین اخبار ایران و جهان: