نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 13:39

رئیس جمهور آذربایجان فردا وارد تاجیکستان می‌شود

رئیس جمهور آذربایجان فردا در چارچوب سفر یک روزه دولتی وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان فردا در چارچوب یک سفر دولتی وارد دوشنبه می‌شود.

علی‌اف در چارچوب این سفر با «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان در قالب دوجانبه دیدار و ‌چشم‌انداز توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های مختلف را بررسی خواهند کرد.

پس از پایان دیدار دوجانبه، علی‌اف و رحمان در مذاکراتی با مشارکت هیئت‌های دو کشور چندین سند جدید همکاری را امضا خواهند کرد.

 انتظار می‌رود در پایان این مذاکرات نشست مطبوعاتی با مشارکت سران تاجیکستان و آذربایجان برگزار شود.

رئیس جمهور آذربایجان عصر همان روز دوشنبه را به مقصد باکو ترک خواهد کرد.

شایان ذکر است که امروز، در آستانه سفر علی‌اف به تاجیکستان همایش مشترک سرمایه‌گذاری دو کشور با مشارکت بیش از 150 شرکت‌کننده از هر دو طرف از جمله روسا و مقامات مسئول وزارتخانه و نهادها، تاجران، سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت و کارخانه‌های مختلف دو کشور برگزار می‌شود.

در چارچوب این همایش، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گردشگری، صنعت، انرژی، خدمات و سایر حوزه‌‌ها به شرکت‌کنندگان معرفی می‌شود. همچنین اسناد جدید همکاری بین بخش‌‌های دولتی و خصوصی دو کشور امضا خواهد شد.

گردش مالی بین این کشور و آذربایجان در سال گذشته میلادی بالغ بر 6.2 میلیون دلار بوده که 0.1 درصد از کل تجارت خارجی تاجیکستان را تشکیل می‌دهد.

حدود 95 درصد از تجارت دوجانبه تاجیکستان و آذربایجان با واردات محصولات آذربایجانی به این کشور مرتبط است. 

هدف از این همایش جستجوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، انرژی، گردشگری، حمل و نقل و توسعه صادرات اعلام شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127209

مهمترین اخبار ایران و جهان: