نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 11:51

ثبت بیش از ۱۱ میلیون تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز

کرج- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از آغاز طرح سفرهای نوروزی تا پایان این طرح تردد ۱۱ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۲۵ خودرو در محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زندی‌فر صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اجرای طرح سفرهای نوروزی در این استان گفت: این طرح از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فرودین سال جاری ادامه داشت.

وی با اشاره به آمار تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز در این بازه زمانی گفت: طی این مدت ۱۱ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۲۵ تردد در محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

زندی‌فر با بیان اینکه در این بازه زمانی ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۷۶ ورود خودرو به استان ثبت شده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی توضیح داد: همچنین طی این مدت ۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۹۴۹ خروجی وسایل نقلیه از استان ثبت شده است که نسب به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه با اشاره به اجرای پویش همراهان سفر ایمن در استان اظهار کرد: این پویش در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در خصوص فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در سه ایستگاه در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان اجرا شد.

وی افزود: پویش همراهان سفر ایمن با هدف افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای خودروهای استفاده‌کننده شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای برگزار شد که طبق بررسی‌های صورت گرفته، موفق عمل کرده است.

زندی‌فر، تأثیر فرهنگ و تبلیغات را در کاهش تصادفات بسیار مهم دانست و گفت: در اقدامات صورت گرفته بیشتر تلاش ما آگاه‌سازی سرنشینان بود که با توزیع بسته‌های فرهنگی سعی کردیم به این مهم که کاهش تصادفات رانندگی است، دست یابیم. این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه راهداری استان، خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی البرز است، گفت: با برنامه‌های اجرایی در سال جاری امیدواریم بتوانیم گام‌های موثرتری برای خدمت به مردم برداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131209

مهمترین اخبار ایران و جهان: