نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 17:22

رشد ۳ برابری صادرات خراسان شمالی/ ارتباط با روسیه تقویت می‌شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به رشد ۳ برابری صادرات استان طی سال گذشته، گفت: ارتباط با کشورهای همسایه خصوصا روسیه در دستور کار استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر یک شنبه در نشست با ائمه جماعات خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، ضمن تاکید بر پیگیری تمام موضوعات حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و اقتصادی استان و مصوبات اثر گذار سفر رئیس جمهور به استان، اظهار داشت: در یک سال گذشته، ۹۰ کیلومتر راه جدید روستایی آسفالت و زیر سازی و ۱۱۰ کیلومتر نیز روکش شد.

استاندار خراسان شمالی به رشد سه برابری صادرات استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز برای افزایش صادرات و درآمدهای ارزی استان ارتباطات قوی‌تری با کشورهای همسایه به ویژه کشور روسیه خواهیم داشت.

وی هدف گذاری بخش اقتصاد را تحقق شعار سال دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد رونق اقتصادی، تقویت شهرک‌های صنعتی، یافتن بازارهای بین‌المللی برای محصولات و کالاهای تولیدی استان از مهم‌ترین هدف گذاری‌های اقتصادی استان برای سال جاری خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی ماندگاری مسافران در استان را نیز هدف مهم حوزه گردشگری ذکر کرد و گفت: برای اولین بار، در سال جدید خراسان شمالی ماندگاری مسافران، زائران و گردشگران را افزایش داد و استان از استان معبر به مقصد تبدیل شد.

حسین نژاد در بخش دیگر سخنان خود مسئله تأمین آب شرب را موضوع مهم و بنیادین استان مطرح کرد و افزود: با انتقال آب‌های شمال استان به داخل استان شاهد آب باکیفیت و تحول در بخش کشاورزی و شرب خواهیم بود.

وی پروژه فوق را جزو مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: اتمام این پروژه منجر به تحول اقتصادی استان خواهد شد.

حسین نژاد پیگیری پروژه‌های نیمه تمام سفر مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با همدلی بین فرمانداران با ائمه جمعه می‌توان شاهد تسریع در پروژه‌های فرهنگی، مذهبی و عمرانی بود.

وی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب تابع سیاست‌های کلی نظام هستیم، خاطرنشان کرد: در اجرای سیاست‌های حوزه عفاف و حجاب هیچ کوتاهی را قبول نخواهیم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178509

مهمترین اخبار ایران و جهان: