نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 15:21

درخشش دانش آموزان شیرازی تیم ملی در مسابقات رباتیک آسیایی مالزی

تیم رباتیک زیر ۱۷ سال ایران که با ترکیب ۳۴ نفر از دانش آموزان در مسابقات آسیایی رباتیک در چین شرکت کرد، با کسب عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

به گزارش واحد دانش آموزی خبرگزاری فارس از شیراز،  در نخستین حضور تیم زیر ۱۷ سال ایران در مسابقات آسیایی که با قهرمانی همراه شد از بین ۳۴ دانش آموز کشوری دو دانش آموز شیرازی موفق به کسب مقام اول مسابقات آسیایی شدند.

امیرحسین قائدی و محمد طاها قائدی از شیراز 2 برادری هستند که در این دوره از رقابت ها موفق به کسب مدال طلا شدند .

امیرحسین قائدی  در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت:بیش از دو سال است که در حوزه رباتیک فعالیت داشته و اکنون توانسته ایم به مدال طلا دست یابیم.

وی افزود:طبق روال هرساله که پژوهسرای جابرابن حیان اداره آموزش وپرورش، بخشنامه شرکت در دوره های آموزشی رباتیک به مدارس ارسال می کند این بخشنامه به مدرسه ماهم ابلاغ شد و من  توانستم در دوره های آموزشی شرکت کرده و با تلاش و کوشش بتوانم به مقام نخست مسابقات برسم.

امیرحسین قائدی گفت: باتوجه به علاقه ای که به رباتیک پیداکرده بودم توانستم برادرم محمدطاهارا به رباتیک علاقه مند کرده و او نیز در این مسیر مرا همراهی کرد.

  محمد طاها قائدی گفت: حدوداً دو سال است که این رشته را به صورت جدی در کنار برادرم ادامه میدهم و با همراهی هم توانستیم قهرمان آسیا شویم و بالاتراز چین و مالزی برقله آسیا قدم بگذاریم.

امیرحسین قائدی درادامه گفت: ما پس ازشرکت درمرحله استانی که شامل لیگ حامل وجنگجو می شد،وارد مرحله کشوری شدیم که با شرکت درلیگ خلاقیت به مرحله آسیایی که درکشورمالزی برگزارشد، راه یافتیم.

وی گفت:پروژه ای که ما در آن فعالیت می کردیم، ماکت «روستای هوشمند» بود، این ماکت  که شامل مزرعه، گلخانه و گاوداری بود که در اطراف چراگاه را سنسور کار گذاشته بودیم تا اگر حیوانات از محوطه خارج شدند به واسطه یک بلندگو که در وسط محوطه بود و صدا تولید می‌کرد حیوانات به سمت چراگاه برگردند در کنار آن هم گلخانه‌ای ایجاد کرده بودیم که سقف آن شیبدار بود، داخل گلخانه چند بخاری کار گذاشته بودیم و سقف آن را سرد کردیم هنگامی که به گیاهان آب می‌دادیم آب آن بخار می‌شد و بر روی سقف شیبدار می‌ریخت و آب‌ها از سقف شیبدار وارد لوله‌هایی می‌شدند و به قسمت‌هایی که کمبود آب داشتند می رسید و آبرسانی صورت می گرفت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633397

مهمترین اخبار ایران و جهان: