نیوز سیتی!
16 فروردین 1403 - 13:38

مطالبه‌گری نخبگان ترکیه در همایش «وحدت در سایه قدس»

رایزن فرهنگی ایران در ترکیه از برگزاری همایش «وحدت در سایه قدس» خبر داد و گفت: محور اصلی این نشست، موضوع فلسطین به عنوان نقطه وحدت مسلمین جهان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدقاسم ناظمی رایزن فرهنگی ایران در ترکیه با اشاره به برگزاری همایش «وحدت در سایه قدس» همزمان با روز قدس گفت: امسال با توجه به تحولات حوزه فلسطین و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، دومین دوره از همایش «وحدت در سایه قدس» را برگزار خواهیم کرد. این همایش به همت رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه و در شهر آنکارا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این همایش گفت: سال گذشته نخستین دوره از این همایش را برگزار کردیم و پروفسور محمت گورمز رییس سابق سازمان دیانت ترکیه سخنرانی داشت. با توجه به بازتاب‌های خوب این اتفاق در سال گذشته، تصمیم گرفتیم امسال هم این همایش را با سخنرانی 3 چهره بین‌المللی دیگر و در آستانه روز قدس برگزار کنیم.

او اهداف این نشست را تشریح کرد و گفت: عمده مخاطبان این همایش، نخبگان ترکیه اعم از رهبران احزاب، سفرای کشورهای خارجی، اساتید دانشگاه و فعالان سیاسی و فرهنگی این کشور هستند. محور اصلی صحبت‌ها، موضوع فلسطین و قدس به عنوان محور وحدت مسلمین در سراسر جهان است. تلاش ما این است با برگزاری این همایش، جامعه نخبگانی کشور ترکیه را نسبت به اتفاقات رخ داده در غزه و مظلومیت مردم این منطقه آگاه کرده و با همراهی نخبگان دیگر کشورها به ویژه همسایگان خود موجی از واکنش‌ها را در عرصه‌های مختلف رسانه و مطبوعات و مقالات به راه بیندازیم. 

وی در پایان گفت: تعداد زیادی از سفرا و مقامات دیپلماتیک کشورهای مختلف برای حضور در این جلسه اعلام آمادگی کردند و حضور خواهند داشت. همایش «وحدت در سایه قدس» امروز ساعت 17 به وقت ترکیه در شهر آنکارا برگزار خواهد شد. این جلسه از شبکه قدس تی‌وی کشور ترکیه به صورت زنده پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1694797

مهمترین اخبار ایران و جهان: