نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 12:46

«ایمیدرو» پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محور هیرد به قلعه زری ایجاد کند

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: درخواست ویژه ما از ایمیدرو، احداث و راه اندازی پایگاه امداد و نجات جاده ای در محور هیرد به قلعه زری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه دیدار مدیران عامل ایمیدرو، شرکت صنایع معدنی خوارزمی و بانک صادرات و هیئت همراه اظهارداشت:  نگاه مثبت ایمیدور، توسعه و پیشرفت استان را شتاب می‌بخشد. 

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری های ایمیدرو در حوزه صنایع و معادن خراسان جنوبی به توسعه و پیشرفت استان کمک کرده است. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی بی نظیر خراسان جنوبی، تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها و ایجاد واحدهای فرآوری مرتبط، زمینه ساز خروج خراسان جنوبی از استان های کم برخوردار و کمتر توسعه یافته است. 

استاندار خراسان جنوبی به پتانسیل های معدنی شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: خوسف یکی از مهمترین شهرستان های معدنی ما در خراسان جنوبی است.

قناعت با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های ایمیدور در خوسف قابل توجه است، اظهار داشت: مجموعه های بزرگ ذیل ایمیدرو از جمله معدن طلای شادان، خونیک و گوردکان و نیز معدن مس قلعه زری در این شهرستان فعال است.

وی تأکید کرد: شواهد حاکی از این است که با توجه به اقدامات مؤثری که در زمینه معرفی شهرستان صورت گرفته و با برون داد مثبت واحدهای فعال، علاقه سرمایه گذاران به فعالیت در حوزه معدن خوسف به سرعت در حال افزایش است. 

به گفته وی حمایت از سرمایه گذاران به طور ویژه در دستور کار استان است. 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به ضعف زیرساخت ها در شهرستان خوسف اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه گذاری ها نیازمند برخی زیرساخت هاست. 

قناعت، یکی از این زیرساخت ها را با عنایت به حوادث معدنی و سوانح رانندگی ناشی از تردد خودروهای سنگین در محور های منتهی به معادن، پایگاه های امداد و نجات جاده ای برشمرد و گفت: درخواست ویژه ما از ایمیدرو، احداث و راه اندازی پایگاه امداد و نجات جاده ای در محور هیرد به قلعه زری است. 

وی با ذکر این نکته که نبود زیرساخت برق و جاده، عملیات معدن کاری و توسعه واحدهای فرآوری را در خوسف و نهبندان با کندی مواجه کرده، ورود ایمیدرو به موضوع احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان را قابل تقدیر خواند. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: توسعه زیرساخت هایی مثل پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان به افزایش سرمایه گذاری ها کمک می کند. 

قناعت، احداث ادامه خط انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت آتشکده به منطقه طلاخیز هیرد و پست برق ۱۳۲.۲۰ کیلوولت در این منطقه را درخواست استان از ایمیدرو عنوان کرد. 

وی متذکر شد: از اجرای این دو طرح، معادن زیادی مانند طلای هیرد، طلای خونیک، طلای گوردکان، طلای شادان، مس قلعه زری و... بهره مند می شوند. 

محمد رضا موثقی نیا، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در اولویت برنامه های ما قرار دارد، گفت: دارایی های ایمیدرو در خدمت مردم است. 

وی خاطرنشان کرد: سرمایه های ایمیدرو در راستای انتفاع عمومی وارد چرخه تولید ثروت می شوند. 

وی تأکید کرد: موارد مطرح شده در این جلسه پیگیری شده و مورد توجه خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661353

مهمترین اخبار ایران و جهان: