نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 23:08

همدان 20 رتبه برتر تولید کشاورزی را کسب کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از کسب 20 رتبه برتر تولید و فعالیت در بخش کشاورزی استان در دولت مردمی سیزدهم خبر داد.

رضا بهراملو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی استان در دولت سیزدهم با ایجاد همدلی و هم‌افزایی در استان سعی کرده با کار جهادی و شبانه‌روزی در جنگ اقتصادی، گامی در ادامه مسیر همرزمان خود در دفاع مقدس بردارد اظهار کرد:  از همبن رو جایگاه برتر در بیش از ۲۰ نوع فعالیت و تولیدات مهم در سطح ملی از ویژگی‌های بخش کشاورزی استان است.

وی با بیان اینکه شماری از رتبه‌های برتر شامل رتبه اول در چهار محصول سیب زمینی، گردو، سیر خشک و انگور است افزود: رتبه دوم محصول جو و گیاهان دارویی، رتبه سوم محصول یونجه، رتبه چهارم در تولید محصول بادام، رتبه پنجم محصول هلو و شلیل، آلو و به و رتبه ششم محصول چغندر قند و سیب درختی شمار دیگری از افتخارات کشاورزی استان است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: در کنار رتبه‌های تولید بخش کشاورزی در موارد دیگر نیز جزو استان‌های برتر کشور قرار گرفته‌ایم مانند تهیه نقشه راه، به طوری که با تولید برنامه‌محور، نقشه عملیاتی تولید پس از یک سال تلاش و خارج از برنامه‌های ابلاغی و موظفی در ۲۱ زیربخش کشاورزی به اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: همدان در رونمایی از سند الگوی کشت نیز اولین و تنها استانی است که به عنوان پایلوت در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان مطرح شده است.

بهراملو به شناسایی، معرفی و کسب جایگاه تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا با معرفی ۴۱ رتبه ملی شامل ۱۸ مقام اول ملی، ۱۲ مقام دوم ملی و ۱۱ مقام سوم ملی در سی و هفتمین دوره انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

وی با تاکید بر دیگر دستاوردهای کشاورزی استان در دولت مردمی یادآور شد: کسب رتبه برتر توسط مدیریت امور عشایری در زمینه‌ تسهیلات، تولیدات کشاورزی و تشکلات، کسب رتبه اول همایش روز جهانی خاک در کشور، کسب رتبه برتر در نمایشگاه گیاهان داروئی، کسب رتبه برتر در نمایشگاه جامع کشاورزی، کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در کشور، مبارزه تاریخی با سن غلات در ۴۷۵ هزار هکتار و تغییر کاربری، معرفی به بانک و اجرای ۲۴۰ هکتار گلخانه در مدت ۱۵ ماه که معادل فعالیت تاریخ ۲۰ ساله گذشته بوده از عناوین دیگر بخش کشاورزی استان است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در تشریح برنامه‌های در حال پیگیری در بخش کشاورزی گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی، سند راهبردی توسعه استان، جهش تولید در دیمزارها، برنامه ارتقای بهره‌وری، الگوی کشت آب محور، با ۷ برنامه و ۳۱ پروژه از برنامه‌های در دست اقدام است.

وی با تاکید بر پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی در سال جاری افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، تامین مقدمات و اجرای ۲۴۰ هکتار واحدهای گلخانه‌ای، افزایش فرآوری و ایجاد ظرفیت ذخیره‌سازی جدید ۸۲ هزار تن، برنامه سند راهبردی با هدفگذاری ۱۱ پروژه شماری از برنامه‌های شاخص در این حوزه است.

پایان پیام/89033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665653

مهمترین اخبار ایران و جهان: