نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 12:59

افزایش فوتی‌های ناشی از حوادث کار در مازندران

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی ۸ ماهه امسال ۹۱ نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۸ ماهه امسال ۹۱ نفر همگی مرد  بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸درصد افزایش داشت.

وی افزود: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان طی ۸ ماهه امسال به‌ترتیب شهرستان ساری  با  ۱۳، آمل با ۱۲، نور و تنکابن هر کدام با ۸ مورد بیشترین فوتی و شهرستان فریدونکنار با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: براساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۳۶نفر ، برق گرفتگی با ۲۵، اصابت جسم سخت با ۱۸، و سایر موارد با ۱۲مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

عباسی اضافه کرد: طبق تفکیک ماه خرداد ماه با ۱۷، فروردین ، آبان هر کدام با ۱۳، مرداد با ۱۲مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

وی یادآور شد: سنین ۴۱تا ۴۰ سال با ۲۴ مورد بیشترین فوتی و بیش  از ۶۱سال با ۶فوتی کمترین آمار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۵۵۸ مورد شامل ۵۵۴ مرد و بقیه زن مصدوم ناشی از حوادث کار در ۸ ماهه امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۲درصد افزایش داشت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625309

مهمترین اخبار ایران و جهان: