نیوز سیتی!
28 اسفند 1402 - 16:34

اردن: گرسنه نگه داشتن کودکان غزه جنایت علیه بشریت است

وزیر خارجه اردن اعلام کرد که گرسنه نگه داشتن کودکان نوار غزه جنایت علیه بشریت است و تجاوزات اسرائیل قابل توجیه نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن اعلام کرد گرسنه نگه داشتن کودکان غزه، جنایت علیه بشریت است و کشتار فلسطینیان دفاع از خویش نیست، ما توجیه این جنایات را نمی‌پذیریم.

وزیر خارجه اردن افزود: تجاوز اسرائیل به غزه تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته، تجاوز را نمی توان به عنوان دفاع از خود توجیه کرد.

رژیم اشغالگرصهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه غزه در 6 ماه گذشته تاکنون عامدانه همه زیرساخت‌های حیاتی در این منطقه را هدف قرار می‌دهد تا نشانه‌های زندگی برای مردم غزه نابود شود، نیروهای اشغالگر سپیده دم امروز در چارچوب حملات سیستماتیک ارتش صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، حمله وحشیانه‌ای به مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه ترتیب دادند و همه کسانی که در آنجا بودند را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در اثر حملات ادامه دار نیروهای دشمن به مجتمع پزشکی الشفاء، شماری از افراد حاضر در این بیمارستان به شهادت رسیده و تعداد دیگری هم زخمی شدند و امکان رسیدن به اجساد شهدا که در حیاط‌های بیمارستان به زمین افتاده‌اند وجود ندارد.

در همین حال وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر به روایات جعلی خود با هدف توجیه حمله وحشیانه به بیمارستان الشفاء ادامه می‌دهد اعلام کرد که ما رژیم اشغالگر را مسئول جان تیم‌های پزشکی و بیماران و آوارگانِ حاضر در بیمارستان الشفاء می‌دانیم. آنچه که نظامیان دشمن انجام می‌دهند نقض فاحش قوانین بین‌المللی و توافق ژنو است.

شمار شهدای غزه به 31726 نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته (15 مهرماه) تاکنون به 31 هزار و 726 نفر و تعداد مجروحان هم به 73 هزار و 792 تن رسیده است.

 این وزارتخانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 8 مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 81 نفر شهید و 116 نفر دیگر هم مجروح شدند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که نزدیک به 8000 نفر همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1688397

مهمترین اخبار ایران و جهان: