نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 21:48

دستگاه‌های اجرایی از امکانات خود برای ازدواج آسان جوانان استفاده کنند

استاندار خراسان‌شمالی گفت: به ساماندهی امور جوانان به صورت واقعی باید اندیشید لذا دستگاه‌های اجرایی از امکانات خود برای ازدواج آسان جوانان و ساماندهی امور آنان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: به ساماندهی امور جوانان به صورت واقعی باید اندیشید لذا دستگاه‌های اجرایی از امکانات خود برای ازدواج آسان جوانان و ساماندهی امور آنان استفاده کنند.

وی اشتغال و مسکن را پیش نیاز ازدواج جوانان دانست و گفت: قبل از ورود به مرحله جوانی در بخش‌های حرفه آموزی و اوقات فراغت جوانان باید مراقبت‌های لازم همراه با آموزش‌های فرهنگی انجام شود.

استاندار خراسان‌شمالی اصلاح ساختار اصلی شخصیتی جوانان را اولویت دانست و افزود: ضروریست تا مشغله ذهن جوانان را از پشت میز نشینی دور کنیم و به سمت تولید و به بخش‌های خصوصی سوق دهیم.

حسین نژاد در ارتباط با نگرانی‌های جوانان در باب تسهیلات به موقع ازدواج اظهار داشت: وضعیت اعتبارات بانک‌های استان در خصوص تسهیلات ازدواج اعلام شود نباید جوانان در صف انتظار تسهیلات بمانند.

وی تاکید کرد: آمار ارائه تسهیلات ازدواج باید به روز شود لذا پیگیری جدی در این حوزه ضرورت دارد.

استاندار خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: تقویت مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و نهادینه‌سازی آن در جامعه الزامی است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1362109

مهمترین اخبار ایران و جهان: