نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 19:54

تکرار ادعاهای شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه گانه

وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیانیه ای درباره ایران صادر کرد و به تکرار ادعاها درباره جزایر سه گانه ایرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الریاض، یکصد و پنجاه و ششمین نشست وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس امروز یکشنبه برگزار شد و بیانیه ای صادر کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس بر لزوم پایبندی ایران به همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد!

در بیانیه وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس آمده است: کشورهای شورای همکاری آماده همکاری و تعامل به شکل فعال با پرونده هسته ای ایران هستند. مشارکت کشورهای شورای همکاری در همه مذاکرات و نشست های منطقه ای و بین المللی در این باره ضروری است.

این شورا در بیانیه خود اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران باید تمام دغدغه های امنیتی کشوهای شورای همکاری خلیج فارس را شامل شود.

در این بیانیه درباره ایران بر اصل حسن همجواری، احترام متقابل، حل اختلافات از طریق مسالمت آمیز و گفتگو مستقیم در راستای تثبیت امنیت و صلح در منطقه تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت حفظ امنیت دریایی و آبراههای منطقه و مقابله با هر گونه تهدید علیه خطوط کشتیرانی و تجارت بین المللی و تاسیسات نفتی در کشورهای همکاری خلیج فارس تاکید کرده است.

در بیانیه این شورا بر اهمیت پایبندی ایران به عدم عبور از غنی سازی اورانیوم برای مقاصد صلح آمیز تاکید شده است!

شورای همکاری خلیج فارس همچنین در بیانیه خود به تکرار ادعاها درباره جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پرداخت و ادعا کرد: هرگونه اقدامات ایران در این جزایر باطل است و از ایران می خواهیم که موضوع را از طریق مذاکرات مستقیم یا دادگاه بین المللی حل و فصل کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278097

مهمترین اخبار ایران و جهان: