نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 13:22

سفر معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان به امارات

در حاشیه سفر هیأت ترکمنستان به امارات، معاون وزیر امور خارجه این کشور با مدیر کل مرکز مطالعات و توسعه راهبردی امارات دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چارچوب سفر هیات وزارت امور خارجه ترکمنستان به ریاست «مهری بشیم‌اوا» معاون نهاد دیپلماتیک این کشور به امارات متحده عربی مذاکراتی با «سلطان محمد النعیمی» مدیر کل مرکز مطالعات و توسعه راهبردی امارات برگزار شد.

دیپلمات ترکمن در این مذاکرات با اشاره به تعهد کشورش به توسعه روابط برادرانه و دوستانه با امارات در مورد تقویت بیشتر روابط بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

معاون وزیر خارجه ترکمنستان ضمن سخنرانی در حضور کارکنان این مرکز در موضوع «بی‌طرفی دائمی ترکمنستان» به مهمترین جنبه‌های استراتژی سیاست خارجی کشورش پرداخت.

دیپلمات ترکمن در چارچوب این سفر همچنین با «سلطان محمد الشمسی» دستیار وزیر امور خارجه در امور توسعه بین‌المللی دیدار کرد.

در جریان این دیدار دو طرف بر تعهد خود برای روابط دوستانه بین دولتی و نیز تشدید تعامل در چارچوب ساختارهای معتبر بین‌المللی تاکید کردند.

طرف ترکمنی با استفاده از این فرصت، دستیار وزیر امور خارجه امارات متحده عربی را برای شرکت در مراسم افتتاحیه شهر هوشمند «آرقاداغ» دعوت کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305453

مهمترین اخبار ایران و جهان: