نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 08:51

وزیر علوم: تاثیرگذاری کنکور به مرور کاهش می‌یابد

وزیر علوم با اشاره به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس این مصوبه تاثیرگذاری کنکور امسال 40 درصد کاهش می‌یابد و به مرور این رقم سال‌های آینده هم می‌تواند افزایش پیدا کند.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 14 و 15 تیرماه برگزار شد و نزدیک به یک میلیون و 120 نفر از دواطلبان رشته‌های مختلف با تمام استرس‌ها و اضطراب‌هایی که داشتند در این ماراتن علمی شرکت کردند.

یکی از موضوعاتی که همواره در چنین ایامی مطرح می‌شود بحث حذف کنکور و کاهش تاثیرگذاری آن در ورود به دانشگاه است که محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه دولت  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در این باره و اینکه اتفاق جدیدی در این باره رخ داده گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دارد  که براساس آن معدل دوران دبیرستان در کنکور تاثیر خواهد داشت.

اشاره وزیر علوم به مصوبه‌ای در خصوص اصلاح سیاست‌‌های سنجش و پذیرش دانشجویان بود که در هشتصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست سیدابراهیم رئیسی برگزار شد. براساس این مصوبه معدل سال‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان تأثیر قطعی در کنکور پیدا می‌کند.

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تیرماه سال گذشته توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد. ( جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که این مصوبه باعث می‌شود امسال 40 درصد از تاثیرگذاری کنکور کاهش پیدا کند و به مرور سال های آینده هم این رقم می تواند افزایش پیدا کند.

وی گفت: در نهایت این مسئله باعث خواهد شد میزان اضطراب و استرس کنکور برای داوطلبان کاهش پیدا کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1343297

مهمترین اخبار ایران و جهان: