نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 14:05

مراجع خرید و فروش با بهایی‌ها را حرام می‌دانند + صوت

قم- مرجع تقلید شیعیان گفت:بهائیت به دست دولت انگلیس پیدا شده و رسماً مدعی بهائیت را وادار به این کار کردند و بعداً در دامن آمریکا پرورش یافته و امروز آمریکایی‌ها از آنها دفاع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار تعدادی از اساتید حوزه علمیه قم در واکنش به برخی اظهارات در مورد بهائیت گفت: بهائیت به دست دولت انگلیس پیدا شده و رسماً مدعی بهائیت را وادار به این کار کردند و بعداً در دامن آمریکا پرورش یافته و امروز آمریکایی‌ها از آنها دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از آقایان محترم که اظهار داشتند که باید بهائیان مثل سایر مذاهب برای ما همچون یک اقلیت مذهبی باشند و ما مزاحمتی برای آنان نداشته باشیم افزودند: ولی تاریخ بهائیت نشان می‌دهد که به هیچ وجه، نه اقلیت مذهبی هستند؛ نه نحله‌اند بلکه رسماً یک گروه سیاسی و هر جا بتوانند به دنبال جاسوسی هستند. بهائیت یک بازی سیاسی است مثل دیگر بازی‌های سیاسی.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: بهائیان دنبال رسمیت یافتن به عنوان اقلیت مذهبی در قانون اساسی بودند.

این مرجع تقلید بیان داشت: توصیه می‌کنم یک دوره تاریخچه پیدایش بهائیت را ببینند و با احتیاط عمل کنند تا خدایی نکرده بر خلاف مصالح اسلامی ابراز نظر نکنند و بهائیان نیز نتوانند سو استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اگر اینها یک مذهب بودند مثل بقیه مذاهب، علما خرید و فروش با آنها را حرام اعلام نمی‌کردند. چون بزرگان می‌فهمند معامله با اینها تقویت آن بازی سیاسی است که انگلیس به وجود آورده است.

دانلود صوت سخنان آیت الله مکارم شیرازی

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295397

مهمترین اخبار ایران و جهان: