نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 13:07

اجتماع بزرگ دوست داران قرآن کریم در مهدیشهر برگزار شد

مهدیشهر- اجتماع بزرگ دوست داران قرآن کریم با حضور مردم متدین و خداجوی شهرستان مهدیشهر برگزار و مردم هتک حرمت مقدسات مسلمانان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع عظیم دوستداران کتب آسمانی در مهدیشهر صبح امروز در اعتراض به توهین به مقدسات مسلمانان در حسینیه اعظم این شهرستان برگزار شد و مردم طی شعارهایی خواستار پایان دادن به این موضوع از سوی کشورهای مدعی آزادی بیان شدند.

امام جمعه مهدیشهر در این مراسم ضمن محکومیت توهین به عقاید و کتب آسمانی و ادیان آسمانی توسط هتاکان و دولت سوئد، گفت: قرآن کتاب نور و هدایت است و امر به عدل و احسان می‌کند.

حجت الاسلام محمد بارانی با بیان اینکه قرآن کتاب موعظه است و دل‌ها را تکان می‌دهد، تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما خود قرآن را نازل کردیم و از آن حفاظت می‌کنیم، هرکس که با قرآن باشد قرآن موجب حمایت و هدایتش می‌شود

بارانی همچنین خواستار پایان دادن به این توهین‌ها شد و گفت: ما نسبت به قرآن وظیفه داریم و باید قرآن را خوانده و به آن عمل کنیم و اجازه ندهیم شیطان صفتان به ساحت قرآن بی‌احترامی کنند.

وی با اشاره به اینکه در ماه عزاداری امام حسین (ع) شاهد بودیم که مجدداً عده‌ای هتاک، جسارت به قرآن کریم و آتش زدن کلام‌الله مجید را تکرار کردند، که این کار نشانه درماندگی آنان است، افزود: این جسارت، نه ارزش و افتخار و نه نشانه قدرت است بلکه این کار نشانه پستی خودشان قلمداد می‌شود چرا که توهین به قرآن، توهین به همه مسلمانان جهان است.

به گزارش مهر، مردم حاضر در این تجمع کتاب آسمانی مسلمانان جهان را در دست داشته و یا حسین (ع) گویان مراسم را به پایان رساندند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424414

مهمترین اخبار ایران و جهان: