نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 23:26

رایزنی «اردوغان» با نخست‌وزیر مالزی

رئیس‌جمهور ترکیه با نخست‌وزیر مالزی از طریق ویدئوکنفرانس گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه با انور ابراهیم، نخست‌ وزیر مالزی از طریق ویدئوکنفرانس گفتگو کرد.

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این دیدار مجازی ضمن اشاره به اینکه مناسبات فیمابین بر اساس شراکت جامع راهبردی پیش می‌ رود، از موافقت کوالالامپور با درخواست جمهوری تُرک قبرس شمالی برای گشایش دفتر تجاری در کشور مالزی استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که تفاهمنامه‌ ای که قرار است برای تامین نیازهای مالزی در زمینه صنایع دفاعی امضا شود، به‌ زودی به نتجیه برسد.

رجب طیب اردوغان بر لزوم اتخاذ موضعی قاطع، مصمم و مشترک در برابر بی حرمتی به قرآن کریم تاکید و به اهمیت تصمیمات اتخاذ شده در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد.

گفتنی است که «سلوان مومیکا» پناه‌جوی عراقی که در ۲۸ ژوئن گذشته تحت محافظت پلیس سوئد، مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزانده بود، پیشتر هم مقابل سفارت عراق در استکهلم قرآن کریم و پرچم عراق را زیر پا گذاشته و شعارهایی علیه دین اسلام سر داد.

بیست و یکم جولای نیز اعضای یک گروه ضداسلام و افراطی در دانمارک با نام وطن پرستان دانمارکی نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاندند.

اعضای گروه با برافراشتن بنرهای ضداسلامی و سر دادن شعارهای توهین‌آمیز به اسلام، پرچم عراق و قرآن را روی زمین انداخته و روی آن پا گذاشتند.

در راستای تداوم هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم، یک گروه دانمارکی ضد اسلام، روز گذشته، جنایت جدیدی، مرتکب شد و اعضای آن، قرآن مجید را آتش زدند.

گروه افراطی موسوم به «ملی‌گرایان دانمارک» در برابر سفارتهای ترکیه، عراق، مصر، عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ، این اقدام شنیع را انجام دادند.

اعضای این گروه پلاکاردهایی در ضدیت با اسلام حمل کردند و شعارهای توهین آمیز سر دادند. این هتاکی با حمایت امنیتی کامل نیروهای پلیس دانمارک رخ داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427758

مهمترین اخبار ایران و جهان: