نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 14:07

برخورد جدی پلیس البرز با وسایل نقلیه پلاک مخدوش

کرج- رئیس پلیس راهور البرز گفت: هرگونه مخدوش کردن و تغییر در پلاک خودرو و همچنین عدم نصب پلاک جرم محسوب شده و پلیس در صورت مشاهده با این موضوع برخورد جدی خواهد کرد.

سرهنگ حمدالله رحمتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برخی از رانندگان با پوشاندن، دستکاری و مخدوش کردن پلاک خود در واقع حقوق دیگر شهروندان را تضییع می‌کنند و ممکن است برای دیگران جریمه ناحق ثبت شود که پلیس با این افراد بدون اغماض و برابر قانون برخورد می‌کند.

وی افزود: گاهی مشاهده شده که مجرمان با دستکاری و پوشش در پلاک اقدام به انجام جرایمی همچون سرقت‌های عادی و مسلحانه، زورگیری، مزاحمت برای نوامیس و غیره اقدام می‌کنند که این وظیفه پلیس را در برخورد قاطع با خودروهای پلاک مخدوش سنگین‌تر می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان البرز اضافه کرد: پلاک هویت وسیله نقلیه است و هیچگاه نباید توسط رانندگان پوشانده و مخدوش شود.

سرهنگ رحمتی پور تصریح کرد: پوشاندن پلاک با قاب‌های شیشه‌ای و دودی به قصد فرار از ثبت تخلفات رانندگی جرم محسوب شده و توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود، همچنین پلیس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی با رانندگان متخلف اقدام می‌کند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به معرفی چند فرد خاطی در این زمینه به مراجع قضائی در ایام نوروز ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک جرم است و با مجرم برابر قانون رفتار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116214

مهمترین اخبار ایران و جهان: