نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 20:24

ضیافت افطار دانش‌آموزان در شهرقدس

دانش‌آموزان شهرقدسی با برپایی سفره‌های افطاری ساده در مدارس صحنه‌های زیبایی از همدلی ایجاد کردند تا خاطره‌ای به یادماندنی در ماه مهمانی خدا برای هم کلاسی‌های خود رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، سنت افطاری ساده آن هم میان دانش‌آموزان صحنه‌های زیبایی از همدلی و نوع دوستی در ماه مهمانی خدا به تصویر کشیده است. 

دختران و پسران دانش آموز در شهرقدس با ذوق و شوق در این روزهای پربرکت ماه مبارک رمضان دست به دست هم داده و در آماده سازی سفره‌های افطار در این کار پسندیده مشارکت می‌کنند تا در لحظه‌های زیبای دعا و نیایش به یاد هم باشند و خاطره‌ای شیرین و به یادماندنی برای هم کلاسی‌های خود رقم بزنند.

سفره‌های افطاری همراه با نان و پنیر و سبزی و خرما نزدیک اذان مغرب با کمک دانش آموزان پهن می‌شود و معلمان و والدین هم به آن‌ها کمک کرده تا با آش و شله زرد نذری از آن‌ها پذیرایی کنند.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند اجرای گروه سرود، محافل انس با قرآن کریم، تمسک به اهل بیت(ع) و تجلیل از دانش آموزان فعال، بخش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده در این مراسم معنوی است که بر تقویت روحیه دینی و معنوی و تمرین صبر و خودسازی بین دانش آموزان اثرگذار خواهد بود. 

پایان پیام/ 67075

منبع: فارس
شناسه خبر: 1154058

مهمترین اخبار ایران و جهان: