نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 17:46

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغ‌های البرز

کرج- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغ‌های استان به دلیل کاهش دما و تگرگ وجود دارد.

منوچهر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری و سرد از چهارشنبه عصر تا جمعه عصر در منطقه البرز مرکزی می‌باشد که به موجب آن رگبار ساعتی و شدید باران و رعد و برق، بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک، تگرگ، کاهش دما در حدود ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد مورد انتظار است.

وی خاطر نشان کرد: آب‌گرفتگی موقت و اختلال تردد، لغزندگی سطح جاده و ریزش سنگ و کاهش دید در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، شکسته شدن شاخه‌های درختان و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی سست، خسارات ناشی از رخداد تگرگ از جمله مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی به دلیل کاهش دما و تگرگ، محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و … از جمله توصیه‌هایی است که باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141514

مهمترین اخبار ایران و جهان: