نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 09:41

ویژه برنامه «دلیجان درآیینه کتاب» برگزار شد

به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان دلیجان و در آستانه بزرگداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه «دلیجان درآیینه کتاب» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دلیجان، شب گذشته به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان دلیجان و در آستانه بزرگداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با حضور ابوالفضل عباسی بانی، محقق، پژوهشگر و نویسنده کتاب از ایراک تا اراک، فرماندار دلیجان و جمعی از فعالان عرصه فرهنگ وهنر درسرای وات و واج شهرداری دلیجان برگزارشد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان در این مراسم گفت: هفته فرهنگی دلیجان با شعار«بسیج، ولایتمداری و تحکیم بنیان خانواده» از تاریخ 13 تا 19 آبان ماه جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

سید احمد رضوی هدف برگزاری هفته فرهنگی دلیجان را شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان دلیجان در حوزه‌های صنعتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی اعلام و اظهار کرد:  برگزاری کنگره ملی شعر رضوی«حضرت جان»،  افتتاح نمایشگاه هنرمندان انجمن‌های هنرهای تجسمی، دیدار اعضای شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی با امام جمعه شهرستان، برگزاری کارگاه آموزشی خانواده، افتتاح خانه هلال روستایی و افتتاح قسمت مرمت شده بازار تاریخی نراق از جمله برنامه های شاخص هفته فرهنگی شهرستان دلیجان به شمار می‌رود.

رضوی برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، همایش دلیجان در آیینه کتاب، برگزاری کارگاه آموزشی شعر و داستان کنگره ملی شعر رضوی، حضور کتابخانه سیار دانایی ویژه کودکان، رونمایی از کتاب شعر و عرفان علی بن حسین راونجی، بازدید از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تبیین خدمات دولت در ادارات، بازدید از خانواده های زیر پوشش کمیته امداد، بازدید از خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی،برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد و تست غربالگری بینایی سنجی را از جمله برنامه‌های مستمر در طول ایام هفته فرهنگی شهرستان دلیجان برشمرد.

دراین مراسم عباسی بانی در سخنانی به تاریخچه سرزمین آفتاب و شهرهای استان مرکزی و گویش های رایج در این استان ازجمله گویش راجی دلیجانی اشاره کرد.

غلامعلی صفری شاعر و فرهنگی پیشکسوت دلیجان نیز پیرامون ارزش کتاب و کتابخوانی و سعید اصغری پژوهشگر تاریخ و فرهنگ دلیجان مطالبی درباره پژوهش های جدید در حوزه تاریخ شهرستان بیان کردند.

تجلیل از نویسندگان حوزه معرفی تاریخ، فرهنگ،مفاخر، زبان و آداب و رسوم شهرستان دلیجان وخبرنگاران و روابط عمومی های فعال در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی از برنامه های این مراسم بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565314

مهمترین اخبار ایران و جهان: