نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 09:25

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران: ذوق کتب چاپ‌ اول در ایرانیان زنده است

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به گردش مالی و و اقتصاد صنعت نشر کشور ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی فروش کتاب در کشور، گفت: سالانه نزدیک به ۱۱۰ هزار عنوان کتاب چاپ و تجدید چاپ می‌شود که ۷۰ هزار عنوان چاپ اول است و این نشان می دهد که همچنان ذوق کتب چاپ‌ اول در مردم کشور ما زنده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران صبح امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: همگان این منطقه را به عنوان مهد فرهنگ و هنر می‌شناسند، در سفرهایی که به این استان داشتیم و استقبالی که از نمایشگاه کتاب دیدیم، این موضوع برایمان ثابت شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب یک جشن فرهنگی خانوادگی برای همه مردم منطقه است و مردم به صورت خانوادگی در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، این نمایشگاه دسترنج یکساله نویسندگان، مترجمان، ویراستان و تمام اصحاب نشر است.

وی ادامه داد: سالانه نزدیک به ۱۱۰ هزار عنوان کتاب چاپ و تجدید چاپ می‌شود که ۷۰ هزار عنوان چاپ اول است و این نشان می دهد که همچنان ذوق کتب چاپ‌ اول در مردم کشور ما زنده است، باوجود اینکه ویترین کتاب فروشی در جامعه ما به اندازه ناشران گسترده نیست، اما این نمایشگاه‌ها کمک می‌کنند مردم آثار مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به گردش مالی و و اقتصاد صنعت نشر کشور  ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی فروش کتاب در کشور، گفت: ۵ هزار ناشر فعال و ۵۰ هزار نویسنده در کشور وجود دارد که سالانه اثر تولید می‌کنند.

رمضانی تاکید کرد: با برگزاری این نمایشگاه‌ها، دسترسی و عرضه آثار بیشتر شده و مردم استقبال می‌کنند و یک جشن عمومی در سطح شهر اتفاق می‌افتد.

وی گفت: ابزاری که برای معرفی آثار تولید شده استفاده می‌کنیم اهمیت بالایی دارد، به دلیل دسترسی بالا، مردم به سمت فضای مجازی می‌روند و ناشرانی که در این فضا فعالیت کرده و آثار خود را عرضه می‌کنند، در شناساندن آثار خود به مخاطبین موفق هستند.

وی یادآور شد: نمایشگاه این دوره موضوع محور بوده و اگر با سوال وارد نمایشگاه شوید، راهنمایان ما حضور داشته و مشاورانی را در نمایشگاه پیش‌بینی کرده‌ایم تا مردم را راهنمایی کنند و پاسخ‌های متعددی از نویسندگان و ناشران مختلف وجود دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566058

مهمترین اخبار ایران و جهان: