نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 13:21

اصلاح ساختار وزارت سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان

رئیس جمهور ازبکستان از اجرای اصلاحات در ساختار وزارت سرمایه گذاری، صنعت و تجارت به منظور بهبود رقابت پذیری محصولات این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در «بیشکک»، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان از اجرای اصلاحات در ساختار وزارت سرمایه گذاری، صنعت و تجارت به منظور بهبود رقابت پذیری محصولات این کشور خبر داد.

به عنوان بخشی از این ابتکار، قرار است مسائل تولید، مناطق صنعتی و صادرات به حوزه قضایی اتاق بازرگانی و صنایع این کشور منتقل شود.

این تغییر با هدف پردازش دقیق مواد خام خود و بهبود کیفیت محصولات نهایی به منظور رقابتی‌تر کردن آنها در قیمت انجام می‌شود.

واگذاری مدیریت این حوزه‌ها به بنگاه‌ها و کارآفرینان از طریق اتاق بازرگانی و صنایع، پاسخگویی موثرتر به نیازهای آنان و رفع مشکلات را ممکن می‌سازد.

بخش‌های منطقه‌ای وزارت سرمایه‌گذاری نیز حذف می‌شود و این مسئولیت‌ها به متخصصان اتاق بازرگانی و صنایع در مناطقی که پروژه‌ها و حمایت از صادرات را توسعه می‌دهند، واگذار می‌شود.

آژانس توسعه صادرات، صندوق حمایت از صادرات و شرکت «ازبک اکسپرتیزا» نیز در ساختار اتاق بازرگانی و صنعت ادغام خواهند شد.

قرار است سامانه‌ای معرفی شود که در آن اعطای کمک‌های بلاعوض، یارانه‌ها و سایر مزایای تولید، صادرات و ایجاد برند به صورت علنی و شفاف از طریق اتاق بازرگانی و صنایع انجام شود.

لازم به ذکر است که در ماه اکتبر، وزارت اقتصاد و دارایی این کشور اختیارات جدیدی دریافت کرد که قبلاً وزارت سرمایه گذاری، صنعت و تجارت مسئولیت آن را بر عهده داشت.

اکنون این وزارتخانه مسئول سیاست‌های صنعتی دولتی، مالک مرکز کارشناسی پروژه‌ها و قراردادهای واردات و غیره است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609258

مهمترین اخبار ایران و جهان: