نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 13:46

دانشجویان پیگیر مطالبه‌های خراسان‌جنوبی باشند

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: دانشجویان باید در زمینه مطالبه به حق استان نیز حساسیت داشته و پیگیر تحقق مطالبه‌هایی چون راه‌آهن، دوبانده‌سازی راه‌ها و آسفالت جاده‌های روستایی، انتقال آب از دریا، گازرسانی و... خراسان‌جنوبی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز به مناسبت روز دانشجو دیداری با دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند داشت. در این دیدار دانشجویان بدون واسطه خواسته هایشان را با عالی ترین مقام دولت در استان درمیان گذاشتند.

اهم مطالبه های دانشجویان این مرکز آموزش عالی به مسائلی چون   راه‌اندازی مرکز رشد، اردوهای راهیان پیشرفت، فراهم کردن امکانات و تجهیزات آموزشی، ترمیم زمین‌های ورزشی و خانه شطرنج، هزینه بالای خوابگاه استیجاری دختران، کمبود وسیله رفت و آمد برای دانشجویان، رفع مشکل پارکینگ دانشگاه، تغییر و جابه‌جایی ورودی خوابگاه دانشگاه و کمبود فضای سبز بود.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی هم پس از شنیدن خواسته ها دانشجویان اظهارداشت: آنچه باعث شد روز دانشجو شکل بگیرد پا پیش گذاشتن دانشجویان در زمان خفقان بود و به طور حتم نیز اکنون هم آمریکا و انگلیس خبیث برای اینکه جریان‌های دانشجویی را منحرف کنند با تهاجم فرهنگی پیش می‌آیند بنابراین باید حواستان باشد.

به گفته وی تنفر از آمریکا و انگلیسی همیشگی ست و افرادی که باید این جریان را پرچمداری کنند دانشجویان هستند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دانشجو باید مطالبه‌گر باشد افزود: دانشجویان باید در زمینه مطالبه به حق استان نیز حساسیت داشته و پیگیر تحقق مطالبه هایی چون راه‌آهن، دوبانده‌سازی راه‌ها و آسفالت جاده‌های روستایی، انتقال آب از دریا، گازرسانی و پروژه‌های قدیمی مانند هتل کویر بیرجند و... باشند.

قناعت با اشاره به عقب ماندگی های خراسان جنوبی در حوزه زیرساختی تصریح کرد: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم اتفاقات خوب و فراوانی در بخش‌های مختلف استان از جمله حوزه راه، آب، بهداشت و سرمایه‌گذاری خارجی رقم‌ خورده است.

به گفته وی اکنون کشور تبدیل به کارگاه عمرانی و سازندگی شده است و در آینده نزدیک شاهد انتقال کامل پادگان ۰۴ بیرجند به خارج از استان خواهیم بود.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی تصریح کرد: دانشجویان باید تاریخ را بدانند و انتظار داریم جریان دانشجویی نخبگی و فرهیختگی خود را حفظ کرده و از انحرافات جلوگیری کند.

قناعت گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم برگزاری تریبون‌های آزاد در دانشگاه‌ها در چارچوب ضوابط از مطالبات است و از این حیث از دانشجویان و دانشگاه‌ها حمایت خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: جوان دانشجو در تراز جمهوری اسلامی همیشه نسبت به شرایط موجود نقد داشته و باید این گونه باشد چون انتقادها باعث تحرک جامعه و مسوولان می‌شود البته نقد باید سالم و منصفانه باشد.

وی با اشاره به موضوع دانشجو و دانشگاه و ارتباط این دو با هم تصریح کرد: اکتفا کردن به درس و تکلیف کافی نیست بلکه دغدغه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی و موضوعات فراتر از درس باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارتباط کانون کارآفرینان با دانشگاه باید برقرار شود گفت: مطالبه خوابگاه خواهران نیز در اولویت قرار دارد و اختصاص ۱۰ درصدی هم شده است.

قناعت اظهار داشت: درخصوص ساختمان الحاقی ورزش دانشگاه، از سه مسیر می‌توان موضوع را پیگیری کرد، اینکه در مصوبات سفرهای دولت گنجانده شود یا به صورت ویژه موضوع در مرکز پیگیری و یا اعتبار را می‌توان تخصیص داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596958

مهمترین اخبار ایران و جهان: