نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 18:39

موافقت صندوق توسعه با سرمایه‌گذاری در برزگترین واحد صنعتی خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از موافقت اولیه صندوق توسعه ملی با مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح توسعه کویر تایرخبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز با علیرضا میرمحمدصادقی، عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی دیدار کرد و رهاورد این دیدار نیز موافقت اولیه صندوق توسعه ملی با مشارکت و سرمایه گذاری در طرح توسعه کویر تایر بود. 

وی اظهار داشت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات کویرتایر در زمینه ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی در منطقه، از تأثیر این کارخانه در توسعه خراسان جنوبی گفته شد. 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اقدامات توسعه ای کویرتایر و تلاش برای ایجاد خط تولید ۵۰ هزار تنی تایرهای تمام سیمی ویژه ماشین آلات معدنی، اتوبوسی و کامیونی از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود. 

قناعت افزود: با عنایت به اینکه این نوع تایر در کشورهای همسایه ایران تولید نمی شود، کمک به رونق طرح توسعه کویر تایر می تواند فرصتی برای توسعه صادرات کشور باشد. 

به گفته وی  در این دیدار دو پیشنهاد ارائه تسهیلات به کویر تایر و نیز مشارکت صندوق توسعه ملی در طرح توسعه این کارخانه مطرح شد. 

وی با بیان اینکه این دو پیشنهاد مورد موافقت صندوق توسعه ملی قرار گرفت، گفت: مقرر شد کویرتایر، مدارک و مستندات لازم را جهت انجام کار کارشناسی به صندوق توسعه ملی ارائه نماید و  آقای میرمحمدصادقی عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی نیز جهت رصد شرایط از نزدیک به همین زودی سفری به خراسان جنوبی داشته باشند. 

در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به استان، دو پیشنهاد ارائه تسهیلات به کویرتایر و مشارکت صندوق توسعه ملی در طرح توسعه این کارخانه در قالب نامه ای به آیت الله رئیسی تقدیم شد. 

دیدار امروز استاندار برای پیگیری مکاتبه صورت گرفته بود که چندی پیش از سوی نهاد ریاست جمهوری به صندوق توسعه ملی ابلاغ شده بود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549214

مهمترین اخبار ایران و جهان: