نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 21:26

کارشناس اسرائیلی: سیاست ترور فقط باعث جنگ می‌شود نه توقف حماس

تحلیلگر امور عربی در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سیاست ترور رهبران مقاومت دیگر سودی برای این رژیم نخواهد داشت، بلکه فقط بهانه‌ای برای حماس خواهد بود تا جنگ را آغاز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تسفی یحزقیلی» تحلیلگر امور عربی در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه، تأکید کرد که سیاست رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگشت به سیاست ترور رهبران گروههای مقاومت، هیچ سودی برای این رژیم به همراه نخواهد داشت.

یونی بن مناحیم کارشناس اسرائیلی مسائل سیاسی خبر داد که مسئولان ارشد این رژیم برای بازگشت به سیاست ترور رهبران مقاومت چراغ سبز نشان داده‌اند. احتمالا صهیونیستها ترور رهبرانی را در دستور کار خود قرار دهند که در خارج از فلسطین حضور دارند.

یحزقیلی در ادامه گفت: حماس این تحولات را جدی گرقته است؛ به ویژه اینکه مسئولان امنیتی اسرائیل، احتمال بازگشت به سیاست ترور را بررسی کرده‌اند. حماس هم اقدامات پیشگیرانه را در غزه آغاز کرده است؛ زیرا غزه را نزدیکترین حلقه [به صهیونیستها] می‌داند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صهیونیستها فقط بر روی ترور صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس تمرکز کرده‌اند، تصریح کرد: انجام عملیات ترور یکی از رهبران حماس در لبنان، غزه یا کرانه باختری، فقط توجیهی برای حماس جهت آغاز جنگ خواهد بود.

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به اینکه حماس به دنبال وحدت میادین نبرد است و همین مسئله، مشکلاتی برای تل‌آویو به وجود آورده است، خاطر نشان کرد: حتی اگر [صهیونیستها] العاروری را ترور هم کنند، من شک دارم که این مسئله، عملیاتی را متوقف کند که حماس از ان حمایت می‌کند».

در تیر ماه گذشته نیز صلاح البردویل عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که آینده بسیار تیره‌ای در انتظار رژیم موقت صهیونیستی خواهد بود و رخدادهای شهر جنین، مقدمات یک انفجار فراگیر است.

البردویل با بیان اینکه گسترش مقاومت نیز از آینده بد اسرائیل و سیستم هماهنگی امنیتی خبر می‌دهد، درباره وحدت میادین هم تصریح کرد: ایجاد ارتباط بین میادین نبرد، برای حماس، مقدس است. غزه پشت هیچ یک از میادین نبرد را در فلسطین خالی نخواهد کرد.

این مقام حماس با اشاره به اینکه غزه از مقاومت در کرانه باختری حمایت می‌کند، خاطر نشان کرد: کرانه باختری از سال ۲۰۰۷، با فشار تشکیلات خودگردان فلسطین، اسرائیل  و شهرک‌نشینان روبرو است. حملات صهیونیستها نیز نشانگر میزان جنایتکار بودن آنان است.

وی با اشاره به اینکه جنایات صهیونیستها، نشانگر میزان ترس آنان از ملت فلسطین در کرانه باختری است، عنوان کرد: مقاومت در کرانه باختری باید راهبرد غافلگیری اسرائیل را در پیش بگیرد. باید به تشکیلات نیز فشار وارد کرد تا هماهنگی امنیتی را متوقف کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466858

مهمترین اخبار ایران و جهان: