نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 16:23

برگزاری سمینار «کاوش در فرصت‌های تجاری آسیای مرکزی» در هند

سمینار تجاری با موضوع «کاوش در فرصت‌های تجاری در آسیای مرکزی» با حضور مقامات، تجار و کارآفرینان هندی و کشورهای آسیای مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «دلشد آخاتوف» سفیر ازبکستان در هند در سمینار تجاری که توسط اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی هزاره این کشور با موضوع «کاوش در فرصت‌های تجاری در آسیای مرکزی» برگزار شده بود، شرکت کرد.

در این سمینار تجاری «چارنجیت سینگ» رئیس اداره همکاری با کشورهای اوراسیا وزارت امور خارجه هند از روند تحولات رخ داده در آسیای مرکزی در سال‌های اخیر بسیار قدردانی و خاطرنشان کرد: همکاری بین کشورهای منطقه با رسیدن به سطوح عالی جدید، روابط در روح اعتماد متقابل به طور مداوم در حال توسعه است.

وی از نمایندگان محافل تجاری این کشور خواست تا فعالانه با شرکای آسیای مرکزی تعامل کنند.

آخاتوف اطلاعات دقیقی در مورد اصلاحات گسترده در حال انجام در ازبکستان، شرایط مساعد ایجاد شده برای فعالیت‌های سرمایه گذاری کارآفرینان خارجی، مزایا و ترجیحات ارائه شده در این فرآیند، پتانسیل صادرات و گردشگری و تجربه موفق شرکت‌های هندی در این کشور ارائه کرد.

توجه ویژه به این واقعیت جلب می‌شود که شرکت‌های هندی فرصت‌های فراوانی برای اجرای پروژه‌های مشترک، معرفی فناوری‌های پیشرفته، نوآوری‌ها، دانش و تجربه در صنایع داروسازی، نساجی، ابریشم، چرم و کفش، صنعت مصالح ساختمانی، حوزه فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان، آموزش، گردشگری دارند.

همچنین در این نشست «اسکند تایل» سفیر سابق هند در «تاشکند» در مورد اهمیت روند اصلاحات مستمر در تمام عرصه‌های زندگی ازبکستان صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: مفهوم «ازبکستان جدید» در جامعه بین‌المللی شکل گرفت، جمهوری ظاهر کاملاً جدیدی پیدا کرده است، این تغییرات را می‌توان در زندگی روزمره از شهرهای بزرگ کشور تا سکونتگاه‌های کوچک در مناطق مشاهده کرد.

این دیپلمات هندی شرایط مساعدی را برای تجارت در این کشور و همکاری‌های بین‌المللی در این راستا اعلام کرد.

وی ادامه داد: رشد تعداد سرمایه گذاری‌های مشترک با مشارکت کارآفرینان هندی در این کشور در خدمت توسعه مداوم روابط تجاری و اقتصادی سودمند متقابل است.

در بخشی از این سمینار تجاری، مذاکراتی با نمایندگان شرکت‌های هندی در خصوص اجرای پروژه‌های تجاری در ازبکستان، جذب سرمایه گذاری و افزایش حجم صادرات محصولات این کشور انجام شد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475614

مهمترین اخبار ایران و جهان: