نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 11:51

«یدیعوت آحارونوت»: وزیر خارجه لیبی به ترکیه گریخته است

یک روزنامه عبری زبان از فرار وزیر خارجه لیبی به ترکیه بعد از انتشار اخبار مربوط به دیدار محرمانه با همتای صهیونیستی‌اش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که بعد از چند ساعت از انتشار اخبار مربوط به دیدار محرمانه میان وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و لیبی در پایتخت ایتالیا، واکنش‌های شدیدی میان احزاب و مردم در لیبی به وجود آمد.

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، فعالیت «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه زن لیبی بعد از انتشار اخبار این دیدار متوقف شده است. گزارش‌های منتشر شده بیانگر آن است که وی سوار بر یک هواپیمای دولتی به ترکیه فرار کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت اضافه کرد: هواپیمای فالکون متعلق به دولت لیبی طی شب گذشته به صورت غیرمعمول این کشور را ترک و بامداد در استانبول فرود آمد. هنوز موضع گیری رسمی در خصوص این هواپیما و سرنشینان آن منتشر نشده است.

در حالی که وزارت خارجه لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود این نشست غیررسمی و تصادفی بوده، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که بر اساس گفته‌های منابع سیاسی این نشست تصادفی نبوده بلکه از قبل برنامه ریزی شده و با هماهنگی مسئولان برجسته لیبی صورت گرفته است.

روز یکشنبه به دنبال خروش احساسات ضد صهیونیستی مردم لیبی علیه نشست هفته گذشته وزیر خارجه لیبی با همتای صهیونیستی خود در پایتخت ایتالیا، «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی با صدور دستوری از تعلیق موقت فعالیت «نجلاء المنقوش» در پست وزارت خارجه این کشور خبر داد و دستور ارجاع پرونده تحقیق از وی به نهادهای نظارتی را صادر کرد.

بر پایه این گزارش، الدبیبه با صدور فرمانی خواستار تشکیل کمیته تحقیق درباره ابعاد این نشست غیر رسمی وزیر خارجه دولت وحدت ملی با مقام صهیونیستی و روشن شدن نتیجه این پرونده طی سه روز آینده شد.

در فرمان سه ماده‌ای نخست وزیر درباره تشکیل کمیته تحقیق درباره دیدار غیر علنی وزیر خارجه لیبی با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی آمده است که طبق ماده سه این حکم، «فتح الله عبداللطیف الزنی» وزیر امور جوانان دولت وحدت ملی تا روشن شدن ابعاد این پرونده به طور موقت متکفل پست وزارت خارجه خواهد بود.

گفتنی است در پی افشای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از نشست هفته گذشته خود با همتای لیبیایی خود در شهر رم، پایتخت ایتالیا، شهرهای مختلف لیبی از جمله شهر بندری زاویه و تاجوراء کانون تظاهرات ضد دولتی بودند.

نمایندگان احزاب سیاسی و تظاهرات کنندگان خشمگین با محکوم کردن دیدار وزیر خارجه لیبی با همتای صهیونیستی خواستار برکناری نجلاء المنقوش از پست وزارت خارجه و پیگرد قضائی وی شدند. تظاهرات کنندگان در حمایت از آرمان فلسطین و قدس اشغالی روز یکشنبه پرچم رژیم موقت صهیونیستی را به نشانه اعتراض آتش زدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472814

مهمترین اخبار ایران و جهان: