نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 12:28

مبارزه با عناصر تحت حمایت آمریکا در شرق دیرالزور ادامه دارد

شیخ عشیره العکیدات یکی از قبایل بزرگ سوریه از تداوم مبارزه با عناصر تحت حمایت آمریکا در شرق دیرالزور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «ابراهیم الهفل» شیخ عشیره العکیدات سوریه اعلام کرد که مبارزه با عناصر کرد سوریه دموکرات (قسد) تحت حمایت آمریکا ادامه خواهد داشت تا عشایر بتوانند کنترل مناطق خود را به دست بگیرند.

نیروهای عشایر توانسته‌اند در جریان درگیری‌هایی که میان آنها و عناصر قسد در حومه شرقی دیرالزور در جریان است این عناصر را از مناطق الکشکیه، ابوحمام و غرانیج بیرون رانده و کنترل تعدادی از مقرهای آنها را در الشعفه و شنان به دست بگیرند. این نیروهای عشایری همچنین تعدادی از تجهیزات نظامی عناصر قسد را منهدم کردند.

این در حالیست که عناصر قسد تلاش می‌کنند پایان درگیری‌ها در حومه شرقی دیرالزور و بازگشت کنترل این مناطق به دستشان را اعلام کنند. با این وجود کنترل بیش از ۲۰ روستا و بخش از دست این عناصر در حومه دیرالزور خارج شده است.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که عناصر قسد تجهیزات نظامی گسترده‌ای در اختیار داشته اما نیروهای عشایر تنها سلاح‌های محدود و فردی در دسترس دارند. ائتلاف بین المللی آمریکا حامی عناصر قسد بوده و خواهان تداوم اقدامات این عناصر علیه نیروهای عشایر است.

پیشتر شیخ قبیله العکیدات، از قبایل بزرگ عربی در سوریه وجود هرگونه آتش‌بس میان قبایل با شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا را رد کرده بود. با وجود تلاش آمریکا برای وساطت میان قبایل مسلح و شبه‌نظامیان قسد، «ابراهیم الهفل»، رئیس قبیله العکیدات در سوریه، گفت که هیچ توافقی با نیروهای قسد درباره توقف درگیری‌ها وجود ندارد.

از چندی قبل برخی روستاهای حومه شرقی دیرالزور شاهد درگیری‌های مسلحانه بوده است. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که شبه نظامیان قسد، احمد الخبیل، رئیس شورای نظامی دیرالزور را دستگیر کرد. این اقدام باعث شد که افراد مسلح وابسته به وی دست به اقدام نظامی بزنند و قبایل مسلح عربی هم به آنها بپیوندند و کار به درگیری نظامی گسترده بیانجامد که طی آن چند روستای منطقه از کنترل نیروهای قسد خارج شد.

واشنگتن نگران است که درگیری‌ها در منطقه تحت نفوذش در شرق سوریه که محل تمرکز چاه‌های نفت و گاز سوریه است گسترش پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492714

مهمترین اخبار ایران و جهان: