نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 19:19

شولتز: ناآرامی‌های فرانسه را با نگرانی دنبال می‌کنم

صدراعظم آلمان گفت با نگرانی اوضاع فرانسه را تعقیب می‌کند و مطمئن است که رئیس جمهور این کشور اوضاع را آرام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز یکشنبه گفت که «با نگرانی» ناآرامی ها در فرانسه را دنبال می‌کند.

 

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، روز شنبه سفر رسمی خود به آلمان را که قرار بود از امروز آغاز شود، به دلیل ناآرامی‌ها به تعویق انداخت.

 

بر اساس این گزارش، یک مامور پلیس صبح سه‌شنبه گذشته نوجوان ۱۷ ساله‌ای را در یک حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت. مامور پلیس در این ماجرا، به ظن تلاش او برای فرار به سمت وی تیراندازی کرده است(جزئیات بیشتر).

شولتز در مصاحبه با تلویزیون «ای آردی» آلمان گفت که در حالی که با نگرانی اوضاع را تعقیب می‌کند، مطمئن است که ماکرون با موفقیت اوضاع را آرام خواهد کرد.

صدر اعظم آلمان گفت: «انتظار ندارم که فرانسه بی ثبات شود.»

رسانه‌ها روز یکشنبه از گسترش تجمعات مردمی از فرانسه به سوئیس در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان در یکی از شهرهای فرانسه  توسط پلیس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان توسط پلیس در فرانسه، بیش از ۱۰۰ معترض به خیابان‌های شهر «لوزان» در سوئیس آمدند.

پلیس سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷ نفر نوجوان ۱۵ تا ۱۷ ساله در جریان ناآرامی‌ها دستگیر شدند. معترضان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به مغازه‌ها و نیروهای پلیس حمله کردند. پلیس سوئیس اعلام کرده است که در جریان ناآرامی‌های خشونت‌آمیز هیچ آسیبی گزارش نشده است.دامنه این تظاهرات به بلژیک نیز کشیده شد و طی روزهای گذشته  ۶۳ نفر دستگیر شده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1326214

مهمترین اخبار ایران و جهان: