نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 12:50

اعزام ۶ هزار دانش‌آموز سمنانی به اردوهای سناریومحور

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان گفت: بیش از ۶ هزار دانش‌آموز در استان سمنان به اردوهای دانش‌آموزی سناریو‌محور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا عرب‌پور، مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان سمنان ضمن تأکید بر نقش اردوها در جهاد تبیین و افزایش نشاط بین دانش‌آموزان اظهار کرد: اردوهای دانش‌آموزی سناریومحور با هدف حضور مخاطبان در فضایی خارج از عرف مرسوم، آموزش غیرمستقیم مهارت‌های زندگی، انتقال مفاهیم از طریق بازی‌ها و تقویت امید، نشاط و شادابی برگزار می‌شود.

وی افزود: نهضت اردویی در سه قالب اردوهای یک روزه تربیتی سناریومحور، یک روزه راهیان پیشرفت و اردوهای کوتاه‌مدت ترکیبی صورت می‌گیرند و برای هر یک از این موارد برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته است تا دانش‌آموزان با برنامه مشخص در اردوها حضور یابند و تنها معطوف به گذران اوقات فراغت نباشد.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان عنوان کرد: جامعه هدف اردوهای سناریومحور در وهله نخست نوجوانان، جوانان و معلمان و در درجه بعدی دیگر اقشار جامعه هستند.

عرب‌پور فراخوان پایگاه‌های اوقات فراغت جهت برگزاری اردوها، تشکیل بانک اطلاعاتی مخاطبان اردوها، تأکید بر شهرداری‌های برای تأمین وسایل نقلیه، جمع‌آوری ظرفیت‌های اردویی دستگاه‌های اجرایی و ایجاد قرارگاه نهضت اردویی جهت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی را از برنامه‌های اجرایی این طرح برشمرد.

آموزش مهارت در اردوهای دانش‌آموزی

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، با بیان اینکه آموزش مهارت در اردوهای دانش‌آموزی موضوعی است که می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، گفت: از ظرفیت فنی و حرفه‌ای در این امر بهره‌گیری شود.

وی ضمن اشاره به اردوهای تابستانی در قالب طرح اوقات فراغت بیان کرد: برنامه‌ریزی این اردوها باید به گونه‌ای باشد که بهترین نتیجه برای فرزندانمان حاصل شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این اردوها می‌تواند آموزش مهارت باشد، اظهار کرد: آموزش مهارت در اردوهای دانش‌آموزی استان سمنان موضوعی است که از مسؤولان ذی‌ربط خواسته‌ایم درباره آن برنامه‌ریزی کنند.

هاشمی با بیان اینکه در این راه نیاز است که از همه ظرفیت‌های استان سمنان بهره‌گیری کرد، گفت: مجریان اردوها حتماً با ارگان‌هایی مانند فنی و حرفه‌ای در ارتباط باشند.

وی بیان کرد: فرصت اردوهای اوقات فراغت در تابستان برای ارائه مهارت‌های تخصصی، فرصت بسیار خوبی است تا آتیه‌سازان ما با مهارت‌های فنی و شغلی نیز آشنا شوند، البته این مهارت‌ها باید جذاب و البته کاربردی نیز باشند.

استاندار سمنان گفت: در برنامه‌های اوقات فراغت معرفی ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی و توجه به دانش‌آموزان کم‌بضاعت در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302414

مهمترین اخبار ایران و جهان: