نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 12:28

اکران آثار در پاتوق مستند با هدف ارتقای کیفیت تولیدات تصویری

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با خاطر نشان کردن اینکه جریان مستند انقلاب اسلامی پیشرفت بسیاری داشته است، گفت: حوزه هنری در پاتوق مستند آثاری را که اتفاق جدید در جریان مستند رقم زدند و در حقیقت با نگاه راهبردی جلو تولید شدند، اکران می کند.

مجید عسگری رییس حوزه هنری خراسان رضوی در حاشیه نمایش مستند "آلترناتیو" با موضوع بررسی مواضع آیت الله شریعتمداری در اوائل انقلاب اسلامی از سلسله برنامه های پاتوق مستند که همزمان با اولین روز دهه فجر در سینما مهر کوهسنگی با حضور اصحاب فرهنگ و هنر اکران شد در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد به اهداف برگزاری پاتوق مستند اشاره کرد و گفت: اکران این آثار با هدف دیده شدن آثار مستند در فضای سینمایی و گسترش مخاطب و همچنین نقد و بررسی آثار مستند در جهت ارتقای تولیدات صورت می گیرد‌. 

وی با خاطرنشان کردن اینکه جریان مستند انقلاب اسلامی پیشرفت بسیاری داشته است، افرود: حوزه هنری در این رویداد آثاری را اکران می کند نقطه زنی کردند و اتفاق جدید به جریان مستند اضافه کردند و در حقیقت با نگاه راهبردی جلو تولید شدند.

وی گفت: در مستند، مشکل ساختاری وجود دارد و اگر دیده نشود انگیزه برای تولید آثار بعدی کاهش پیدا می‌کند، در این میان جشنواره عمار و برخی نهادهای فرهنگی حمایت کردند و نکته قابل توجه در این مساله این است که اگر جریان مردمی به سمت این تولیدات گرایش پیدا کند قطعا ضریب می خورند و دیده می شوند.

رییس حوزه هنری خراسان به نقاط نقاط این اثر اشاره کرد و گفت: مستند "آلترناتیو" لبه درگیری تفکر تحجر نما و مقدس مآب ها را با انقلاب را نشان داده است. 

وی با اشاره به اینکه در چندسال اخیر تولید آثار در جهت معرفی منافقین افزایش یافته است، افزود: تولیدات آثاری درخصوص جنایات منافقین جریان بلامنازعی است و این تفکر را انقلاب اسلامی مطرح و برای جامعه روشنگری کرد. 

عسگری افزود: در چندسال اخیر شاهد تولیداتی چون ماجرای نیمروز، ثریا و ضد هستیم و امسال نیز ۴ فیلم مستند در این حوزه ساخته شده است. 

وی خاطر نشان کرد: ایرادی که به این دسته آثار وارد است نشان دادن سیاهی است و به این موضوع پرداخته نشده است که جریان انقلابی و پیرو امام چگونه توانستند این جریان ها رسواد کنند. 

رییس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: در ماجرای نیمروز مقداری به آن پرداخته شده است اما این ضعف در اکثر آنها دیده می،شود و تنها جریان ضد قهرمانان را توصیف و به روایت تاریخی اکتفا می کنیم.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657714

مهمترین اخبار ایران و جهان: