نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 17:45

پیمانکار پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک خلع ید شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک به تشریح خلع ید پیمانکار پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک و تحویل پروژه به شرکت آبفای استان قزوین خبر داد.

مرتضی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: با توجه به گذشت حدود هشت سال از اجرای پروژه‌ تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک که به روش BOT و قراردادی بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سرمایه گذار منعقد شده بود، گذشته است که با مشکل مواجه شد و پروژه در فاز حقوقی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به بدعهدی ها و بدقولی های پیمانکار پروژه تصفیه خانه فاضلاب و تاخیر در تکمیل و بهره‌برداری این پروژه که حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پیمانکار خلع ید شد و پروژه از وی اخذ و به شرکت آبفای استان قزوین تحویل شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بیان کرد: مسوولان شرکت آبفای استان قزوین متعهد شده‌اند و قول داده‌اند تا پایان امسال نسبت به تکمیل و افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک اقدام کنند که امیدواریم به این تعهد خود در موعد مقرر تحقق ببخشند.

محمدی ادامه داد: زمانی که پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک به شرکت آبفای استان قزوین تحویل شد تیم کارشناسی تعیین شد تا تمام اقداماتی که پیمانکار قبلی انجام داده صورت جلسه شود و صورت وضعیت مشخص شود که چقدر هزینه شده و برآورد هزینه کرده و به پیمانکار پرداخت کنند و مابقی کارهای باقی مانده توسط شرکت آبفای استان اجرا و به اتمام برسد.

پیگیری پل راه‌آهن از باب حقوق عامه

وی در خصوص پیگیری مسائل و معضلات بیمارستان دولتی شهدای آبیک توضیح داد: از طریق برگزاری جلسات متعدد پیگیر مشکلات بیمارستان شهدا از طریق مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ، رییس بیمارستان و به ویژه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هستیم تا نسبت به رفع نواقص و معضلات و کمبودهای موجود اقدامات لازم صورت گیرد تا میزان رضایتمندی مردم از خدمات دهی این بیمارستان افزایش یابد.

این مسوول قضایی در خصوص ورود و پیگیری اجرا و تکمیل پروژه پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق به عنوان حقوق عامه از دو سال پیش و با توجه به مطالبات به حق مردم شهرستان آبیک برای اتمام پروژه اشاره کرد و گفت: مقرر شده است آسفالت پل از طریق شهرداری تخصیص یابد و پیمانکار شرکت مربوطه پروژه پل روگذر راه‌آهن نسبت به اجرا اقدام کند که تاکنون پروژه بیس اجرا شده و می‌طلبد هر چه زودتر پروژه به اتمام و به مرحله بهره‌برداری برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646114

مهمترین اخبار ایران و جهان: