نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 11:45

تولید ۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر/ مقابله با ۶ بیماری مشترک

بوشهر- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تولید ۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر گفت: مبارزه با ۶ بیماری مشترک بین انسان و دام در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقا میری صبح چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: بوشهر به عنوان بیست و سومین استانی است که رزمایش جهادی دامپزشکی در آن برگزار می‌شود و در قالب این حرکت خدمات رایگان به روستاییان و عشایر ارائه می‌شود.

وی با اشاره به حضور بخش خصوصی و دانشجویان و نیروهای دامپزشکی در این رزمایش اضافه کرد: در این رزمایش خدماتی همچون تشخیص و درمان بیماری‌های دامی، واکسیناسیون وسیع و سمپاشی اماکن و مراکز دامی انجام می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای برنامه‌های جهادی تصریح کرد: بنا بر تاکید رئیس جمهور، دنبال احیای جهاد در عرصه کشاورزی هستیم و در همین راستا تاکنون هشت میلیون رأس دام واکسینه شده است.

وی خدمات‌دهی رایگان به روستاییان و عشایر را از مهمترین برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: جهاد تبیین را در حوزه جهاد کشاورزی در حوزه ترویج و آموزش سرلوحه خود قرار داده‌ایم تا در زمینه پیشگیری شاهد اقدامات خوبی باشیم.

آقا میری حفظ سرمایه‌های دامی مردم را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان دامپزشکی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون با خدمات رایگان سازمان دامپزشکی شاهد توفیقات خوبی هستیم و برنامه داریم که در آینده داروها را هم رایگان ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر تأمین می‌شود اضافه کرد: عشایر با وجود اینکه کمترین بهره را از خدمات دولتی می‌برند و کم‌توقع‌ترین افراد هستند، در هر زمانی که نیاز باشد بیشترین خدمات را در زمان نیاز ارائه می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی در حال افزایش خدمات‌دهی به عشایر است و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به حوزه دامپزشکی داریم و همه مسئولان سازمان هم موظف هستند به این حوزه کمک کنند.

وی با اشاره به مبارزه با ۶ بیماری مشترک بین انسان و دام گفت: پیشگیری از این بیماری‌ها می‌تواند اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1027214

مهمترین اخبار ایران و جهان: