نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 18:11

شهروندان و مسافران از تردد در محورهای کوهستانی گیلان خودداری کنند

رشت- استاندار گیلان با اشاره به آماده باش همه دستگاه های خدماتی در استان گفت: شهروندان و مسافران از تردد در محورهای کوهستانی گیلان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از دستگاه‌های خدمات‌رسان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا و بارش برف و باران و برگزاری جلسه مدیریت بحران اظهار کرد: در حال حاضر در بخش‌ها از استان به ویژه مناطق کوهستانی شاهد فعالیت این توده هوا هستیم.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از مناطق به ۹۰ سانتی متر رسیده است، گفت: همه دستگاه‌های خدماتی در استان گیلان در آماده باش هستند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه مصرف انرژی با توجه به سرد شدن هوا باید شهروندان مصرف بهینه توجه کنند، اضافه کرد: شهروندان با انتخاب دمای مناسب، منازل را از نظر گرما در حد متعادل و متعارف نگه دارند و لتا همه از این نعمت بهره مند باشند.

وی با بیان اینکه شهروندان از سفر و ترددهای غیرضروری جدا خودداری کنند، تصریح کرد: در راستای مدیریت مصرف انرژی در دستگاه‌های اجرایی هنوز تصمیمی برای تعطیلی روزهای پایانی هفته انجام نشده است.

عباسی تاکید کرد: اگر مردم در مصرف انرژی اعم از برق و گاز همراهی و همکاری کنند، می‌توانیم توازن انرژی را حفظ کرده و از بروز اختلال و قطعی در نقاط مختلف و یا تعطیلی بخشی از صنعت و نیروگاه‌ها جلوگیری می‌شود ضمن آنکه نیروگاه‌ها هم اینک از سوخت دوم استفاده می‌کنند.

استاندار گیلان امروز دوشنبه از مرکز مدیریت عملیات راه‌های استان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بازدید کرد و در ارتباط بی‌سیم با دفتر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا در جریان وضعیت راه‌ها در این منطقه قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 965958

مهمترین اخبار ایران و جهان: