نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 18:28

کمیته امداد خراسان‌شمالی یک هزار و ۶۱۷ جهیزیه به نیازمندان اهدا کرد

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: این نهاد برای نوعروسان تحت پوشش در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۶۱۷ سری جهیزیه به ارزش ۴۲ میلیارد تومان خریداری و اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: این نهاد برای نوعروسان تحت پوشش در ۹ ماهه امسال ۴۲ میلیارد تومان جهیزیه خریداری و اهدا کرد.

وی گفت: این میزان اعتبار برای تهیه هزار و ۶۱۷ سری جهیزیه به منظور ترویج سنت حسنه الهی و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه ارزش هر سری جهیزیه اهدایی به نوعروسان ۲۶ میلیون تومان است، افزود: این جهیزیه‌ها شامل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباسشویی است.

الهی راد ادامه داد: از مجموع هزار و ۶۱۷ جهیزیه اهدایی، تعداد ۲۱۹ سری در اسفراین، ۳۱ سری در بام و صفی آباد، ۳۷۶ سری در بجنورد، ۸۹ سری در جاجرم، ۲۳۰ سری در شیروان، ۱۲۹ سری در لوجلی، ۱۵۸ سری در مانه، ۱۰۰ سری در راز، ۱۷۱ سری در جرگلان، ۹۹ سری در فاروج و ۱۵ سری جهیزیه نیز در شهرستان گرمه توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۲۰۰ زوج در انتظار دریافت جهیزیه هستند که در صورت تامین اعتبار تحویل آنها داده می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز ۲ هزار سری جهیزیه به طور میانگین با هزینه کرد هر سری ۲۰ میلیون تومان به زوج های زیر پوشش این نهاد اهدا شد.

الهی راد گفت: این نهاد در راستای ایجاد سهولت در تشکیل خانواده برای فرزندان مددجو به تمامی مددجویان نوعروس جهیزیه اهدا می کند و تاکنون هیچ مددجویی بدلیل نداشتن جهیزیه از ازدواج بازنمانده است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 961358

مهمترین اخبار ایران و جهان: