نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 15:51

شیوه نامه انتخاب دانشجوی سرآمد سال آینده ابلاغ می شود

گرگان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شیوه نامه انتخاب دانشجوی سرآمد در وزارتخانه علوم نهایی شده و تا چند ماه آینده به مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل بعدازظهر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه دولتی گنبدکاووس اظهار کرد: یکی از وظایفی که برای وزارت علوم تعیین شده، بسترسازی برای مشارکت فعال دانشجویان در بخش های فرهنگی هنری اجتماعی بر اساس علاقه مندی و سلایق شخصی آنها است؛ در همین راستا شیوه نامه انتخاب دانشجوی سرآمد در وزارتخانه علوم را نهایی کرده و تا چند ماه آینده به مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور ابلاغ می کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید تلاش کنیم با بکارگیری همه توانمندی ها و ظرفیت موجود، جوانان و دانش آموختگان مفید و ثمربخشی را به جامعه تزریق کنیم.

وی گفت: دانشگاه‌ زادگاه آزاداندیشی، هم‌اندیشی و بازاندیشی است و در سایه چنین محیط علمی، پرواز فکر و دیدگاه ها و در نتیجه موفقیت های علمی شکل می‌گیرد.

زلفی گل ادامه داد: روسای دانشگاه ها باید فعالیت های خود را بر اساس قوانین و اسناد و برنامه‌های بلندمدت، میان و کوتاه مدت موجود مانند سند چشم انداز ۲۰ ساله، نقشه جامع علمی کشور، بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد دانشگاهی و قانون بودجه انجام دهند تا دستاوردهای مندرج در برنامه کلان کشور حاصل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1090771

مهمترین اخبار ایران و جهان: