نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 14:44

روند افزایش دما از فردا در اصفهان آغاز می‌شود

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از فردا روند افزایشی دما را در استان شاهد خواهیم بود، گفت: از روز یکشنبه دوباره سامانه بارشی به استان نفوذ می‌کند.

لیلا امینی رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه‌ بارش‌زا در نیمه شرقی استان به صورت رگبار باران گاهی وزش باد شدید طی امروز انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه از اواسط امروز سامانه بارشی از استان خارج می‌شود، افزود: در سایر مناطق استان وضعیت جوی نسبتاً پایداری حاکم است.

امینی با بیان اینکه از روز جمعه تا شنبه جو نسبتاً آرامی بر روی استان حاکم است، گفت: پس از خروج این سامانه از روی استان از فردا روند افزایشی دما را در استان شاهد خواهیم بود.

ورود سامانه بارشی از یک شنبه

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از روز یکشنبه تا سه‌شنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی بر روی استان خواهیم بود که از سمت غرب و جنوب وارد استان خواهد شد و به تدریج از روز دوشنبه اکثر مناطق استان را دربر خواهد گرفت.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه به صورت بارش رگباری باران در ارتفاعات و در مناطق سردسیر برف و احتمال وقوع تگرگ و رعدوبرق در مناطق مستعد، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در مناطق شمال و شمال شرق استان خواهد بود.

امینی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییری محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۵ و کمینه فردا صبح ۳ درجه و کاشان با ۱۶ و بویین میاندشت، فریدونشهر و سمیرم با منفی ۲ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان عنوان کرد: بیشترین میزان بارش از سامانه اخیر در اردستان با ۱۶.۲، زواره ۷.۸، اسلام‌آباد موگویی ۷.۳، برزوک ۷، نطنز ۴.۵، چوپانان ۴.۳، فرودگاه شهید بهشتی ۴ و مرکز ازون سنجی یک میلی‌متر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بارش برف، رعدوبرق و تگرگ در شمال استان گزارش شده است، گفت: بیشترین میزان وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته در نطنز با ۹۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1106271

مهمترین اخبار ایران و جهان: