نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 22:52

دهه هشتادی‌ها وفادار به انقلاب هستند

اردبیل- مسئول قرارگاه راهیان نور دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: اعزام کاروان راهیان نور با علاقه‌مندی دهه هشتاری‌ها روبه‌رو شد و نشان داد جوانان و نوجوانان ما وفادار به انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله شاهی عصر یکشنبه در همایش طلایه‌داران نور، تجلیل از عوامل راهیان نور دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در سال گذشته متفاوت از سال‌های پیش شاهد اعزام کاروان راهیان نور به مناطق شمالغرب و جنوب کشور بودیم که برنامه‌ریزی آن از ۱۸ آذرماه سال گذشته و با تشکیل قرارگاه مرکزی دانشجویان دانشگاه‌های استان آغاز شد.

وی تصریح کرد: ۲۶ اقدام در این راستا برای اولین بار مورد توجه قرارگاه قرار گرفت تا در قالب چهار کارگروه تخصصی این طرح‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مسئول قرارگاه راهیان نور دانشگاه‌های استان اردبیل گفت‌: بیش از یک‌هزار و ۹۲۰ نفر ساعت فعالیت در قالب اعزام کاروان راهیان نور و پیشرفت انجام شد تا ما افزایش ۳۰ درصدی را در اعزام کاروان راهیان نور و پیشرفت شاهد باشیم.

شاهی افزود: ۷۵ درصد دانشجویان اعزامی جز دانشجویان بسیج دانشجویی نبودند و ما با جذب این دانشجویان و اعزام آنها به مناطق شمالغرب و جنوب سعی کردیم تا آنها را بیشتر با فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار آشنا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد زائران برای اولین بار به زیارت یادمان‌های شهدا رفتند و برای اولین بار در کنار اعزام کاروان راهیان نور، کاروان‌های راهیان پیشرفت نیز عازم بندرعباس و بازدید از نیروی دریایی امام حسین (ع) و مجموعه‌های توسعه این منطقه شدند.

شاهی اضافه کرد: ۶۰ درصد عوامل اجرایی جوانان دهه هشتادی بودند که با ابتکارات و نوآوری‌های خود سعی کردند به این حرکت فرهنگی غنای بیشتری ببخشند.

وی بیان کرد: هر چند دشمن سعی می‌کند قهر دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را با انقلاب اسلامی دامن بزند اما به صراحت باید گفت که دهه هشتادی‌ها وفادارترین جوانان به انقلاب هستند.

مسئول قرارگاه راهیان نور دانشگاه‌های استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این حرکت فرصتی بی‌بدیل برای کادرسازی و نقش‌آفرینی بیشتر دانشجویان را به همراه داشت و ما موفق شدیم ۲۵ اتوبوس را در ۲ محور جداگانه خواهران و برادران به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم علاوه بر رونمایی از کتاب «قطره‌های برای باران»، خاطرات دانشجویان از اردوهای راهیان نور، تجلیل از فعالان راهیان نور سال گذشته انجام و مسئولیت قرارگاه و خادمی شهدا به سینا منصورزاده از دانشجویان فعال دانشگاه محقق اردبیلی سپرده شد.

در این مراسم همچنین شعرخوانی و دکلمه‌خوانی انجام و یکی از راویان تفحص شهدا روایتی از جهاد، ایثار و شهادت‌طلبی فرزندان این مرز و بوم را اجرا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212127

مهمترین اخبار ایران و جهان: