نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 10:55

ایمن سازی کریدور عبور یوزپلنگ اولویت محیط زیست است

سمنان- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه ایمن سازی کریدور عبور پوز پلنگ در منطقه میامی در زمره اولویت های سازمان است، گفت: برای حفظ گونه نادر یوز، تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه صبح سه شنبه در بدو ورود به استان سمنان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان به میزبانی دفتر وی ضمن اشاره به اهمیت حفظ گونه نادر یوز، ابراز کرد: ایمن سازی کریدور عبور یوزپلنگ اولویت محیط زیست است.

وی با بیان اینکه مراحل پیشرفت ایمن سازی کریدور عبور یوزپلنگ آسیایی در حوزه میامی به سبزوار مورد بررسی میدانی قرار خواهد گرفت، افزود: اگر نیاز به تعامل بیشتر با ارگان‌های ذی ربط مثل اداره راه و شهرسازی شرق استان سمنان و راهداری و… باشد، جلساتی امروز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه برای حفظ گونه ارزشمند یوز تلاش می‌کنیم، گفت: تنوع زیستی بالای استان سمنان در بین استان‌های کشور زبانزد است لذا تلاش می‌کنیم تا از این گونه‌های زیستی حفاظت کنیم.

سلاجقه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در بیانات خود محیط زیست را به عنوان موضوع درجه یک عنوان کردند و این نشان از نگاه ایشان به موضوع محیط زیست دارد، افزود: معظم له همواره خطاب به مسئولان کشور، رعایت مسائل و ملاحظات زیست محیطی در برنامه‌های توسعه‌ای را تذکر داده‌اند.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به اینکه آب بزرگترین معضل و مشکلات اساسی استان است، به اهمیت انتقال آب به سمنان اشاره کرد و بیان داشت: کنترل و نظارت بیشتر قبل از استقرار واحدهای آلاینده باید صورت گیرد و لذا بعد از اینکه یک واحد آلایندگی ایجاد کرد چندان برخوردها فایده‌ای ندارد لذا سازمان محیط زیست از قبل باید برای این امر برنامه و نظارت داشته باشد.

بهرام علی ظاهری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه از تجهیز و نصب دوربین‌های سرعت سنج در محدوده کاهک و میاندشت و مسیر تردد یوزپلنگ‌ها با هدف کاهش حوادث جاده‌ای خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421071

مهمترین اخبار ایران و جهان: