نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 17:13

اعاده 225 هکتار از اراضی ملی به بیت المال در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: در طول سال گذشته ۲ هزار و ۲۵۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۹۵۲ میلیارد تومان به بیت المال اعاده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلال آفاقی بعدازظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی با تاکید بر مقابله و برخورد جدی دستگاه قضایی استان با هرگونه تعرض و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد:  با اقدامات و همکاری‌های دستگاه‌های عضو شورا در طول سال گذشته ۷ هزار و ۹۴۶ مورد از وقوع تخلف و جرم پیشگیری شده و ۲ هزار و ۲۵۵ هکتار  از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۹۵۲ میلیارد تومان به بیت المال اعاده شده است.

وی افزود: در این راستا با اهتمام قضات دادگستری استان برای یک هزار و ۱۶۳ مورد پرونده رای صادر شده  و ۳۷۸ مورد اعیانی و مستحدثات غیر قانونی در این اراضی قلع و قمع شده است.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: امسال نیز با تلاش‌های انجام گرفته ۹۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان به وضع سابق بازگشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تشریح کرد: تشکیل کارگروه پیگیری ویژه قانون حدنگار در اداره کل منابع طبیعی، پیگیری ارتقاء کمی و کیفی نظارت میدانی اداره کل منابع طبیعی در راستای پیشگیری از تعرض و تصرفات غیر قانونی و به تبع آن اختصاص نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات  الکترونیکی پایش تصویری منابع طبیعی از دیگر اقدامات این شورا در سال گذشته بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1402671

مهمترین اخبار ایران و جهان: