نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 17:25

وضعیت فعلی مشهد در موضوع ازدواج و فرزندآوری مناسب نیست

مشهد ـ مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور جمعیتی و در حوزه جوانی جمعیت گفت: وضعیت فعلی مشهد و استان‌های خراسان در موضوع ازدواج و فرزندآوری مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور محمداسماعیل اکبری ظهر پنجشنبه در نشست جوانی جمعیت که در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت فعلی مشهد و استان‌های خراسان در موضوع ازدواج و فرزندآوری مناسب نیست، اظهار کرد: با کمال تأسف در خراسان رضوی و مشهد پائین‌ترین آمارهای ازدواج و فرزندآوری را داریم، در حالیکه این استان باید مشوق افزایش آمار ازدواج و فرزندآوری در کشور باشد.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور جمعیتی و در حوزه جوانی جمعیت گفت: ۷۰ درصد دختران کشور در سن مناسب وصلت می‌کنند که باید ۳۰ درصد بقیه را تشویق به ازدواج به‌هنگام و فرزندآوری به موقع کرد.

وی افزود: تأخیر در فرزندآوری به دلیل ازدواج دیرهنگام، قدرت باروری را تضعیف می‌کند.

اکبری بیان کرد: درمان ناباروری و همچنین پیشگیری از سقط جنین سالم نیز در موضوع جوانی و افزایش جمعیت اهمیت بسزایی دارند، بنابراین باید ضمن تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری به‌هنگام، روی موضوع درمان ناباروری هم به‌طور ویژه کار کرد.

مشاور عالی وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به اینکه توصیه‌های نادرست در خصوص فرزند کمتر، در کاهش آمار جمعیتی نقش داشته است، باید با یک برنامه‌ریزی درست وضعیت استاندارد شاخص باروری کلی را بهبود بخشید و چالشهای جمعیتی را برطرف نمائیم که در این زمینه همه مسؤول هستند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تنهایی متولی این حوزه نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302527

مهمترین اخبار ایران و جهان: