نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 12:08

برگزاری کلاس آموزش رشته حصیربافی در دهلران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: کلاس آموزش رشته حصیر بافی در شهرستان دهلران با43 هنرجو در حال برگزاری است.

شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: کلاس آموزشی رشته حصیربافی در دهلران دایر می‌شود، این دوره از دوره های آموزش‌های عمومی (ترویجی) صنایع‌دستی است.

وی افزود: تعداد ۴۳ نفر هنرجو در این کارگاه آموزشی آموزش‌های لازم را در دو سطح مقدماتی و تکمیلی به مدت ۴۵ روز فرا خواهند گرفت، لازم به ذکر است؛ پس از دریافت گواهینامه آموزشی آماده ورود به بازار کار خواهند شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام هدف از برگزاری این دوره‌ها را ایجاد اشتغال در میان جوانان ایلامی علاقه‌مند به این رشته صنایع‌دستی برشمرد و ادامه داد: برگزاری چنین دوره‌هایی علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، باعث می‌شود که صنایع‌دستی به دست فراموشی سپرده نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به‌ استقبال جوانان دهلرانی در این راستا کلاس آموزشی صنایع‌دستی در رشته حصیربافی ویژه علاقه‌مندان این رشته در این شهرستان دایر شده است. شریفی در پایان گفت: هم اکنون بیش از ۳۳ رشته صنایع دستی در استان ایلام در خال فعالیت هستند.

پایان پیام

 
منبع: فارس
شناسه خبر: 945271

مهمترین اخبار ایران و جهان: