نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 16:54

آغاز نشست بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس با بازی چوگان در اصفهان

نشست تخصصی زیرمنطقه‌ای «میراث فرهنگی ناملموس، تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن در آسیای غربی و مرکزی با تأکید ویژه بر نقش فعالان غیردولتی» با بازی چوگان در اصفهان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت بیستمین سالگرد تصویب کنوانسیون ۲۰۰۳ پاسداشت از میراث فرهنگی ناملموس، با مشارکت شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و همچنین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، نشست تخصصی زیر منطقه‌ای میراث فرهنگی ناملموس، تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن در آسیای غربی و مرکزی با تأکید ویژه بر نقش فعالان غیردولتی را در اصفهان برگزار  می‌کند.

آئین افتتاحیه این همایش بین‌المللی امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه ساعت ۱۵:۳۰ با اجرای میراث فرهنگی ناملموس چوگان در میدان نقش جهان اصفهان کار خود را شروع کرد.

قرار است آئین رسمی افتتاح نیز ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، واقع در فلکه فیض برگزار شود.

در روز افتتاحیه، ضمن قرائت پیام عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ علی دارابی، قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ ژانت بلیک، رئیس موسسه باغ پارسی میراث زنده و مشاور جهانی یونسکو و همچنین آتوسا مومنی، رئیس مرکز میراث ناملموس تهران، سیدرضا مرتضوی استاندار و علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان نیز حضور خواهند داشت.

این همایش به مدت ۳ روز از ۲۵ تا ۲۷ مهرماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541227

مهمترین اخبار ایران و جهان: