نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 23:35

سلاجقه: 21 درصد از حیات وحش کشور در استان تهران است

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه 21 درصد از حیات وحش کشور در استان تهران است، از پیگیری ارتقای منطقه شکارممنوع دماوند به حفاظت شده در شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، نشست صمیمی علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز در جریان سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با نخبگان و جوانان شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد.

در این نشست که طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، حجت الاسلام فتاح‌دماوندی امام جمعه دماوند، جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، مزینانی مدیر کل محیط زیست استان تهران، رضایی مهر شهردار دماوند و سایر مسؤولان دماوند حضور داشتند، پیرامون موضوعات مختلفی از جمله مباحث زیست محیطی و ورزشی گفت‌وگو شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جمع نخبگان و جوانان شهرستان دماوند اظهار کرد: با توجه به موضوعات و مطالبات مطرح شده در نشست امروز، موارد را از طریق وزرای مربوطه پیگیری خواهیم کرد.

سلاجقه افزود: آنچه از موارد مربوط به مجموعه محیط زیست و استفاده از ایده‌ها بود، فرآیندی در سازمان محیط زیست وجود دارد که از طریق معاونت علمی آن را پیگیری و به سرانجام خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه شهرستان دماوند معضلاتی مربوط به محیط زیست دارد، گفت: دماوند یکی از شهرستان‌هایی است که ظرفیت بسیار زیادی در حوزه زیست محیطی، آب و خاک و ... دارد و نزدیکی به پایتخت از دیگر ظرفیت‌های حائز اهمیت آن است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دماوند گاهی تحت تأثیر آلاینده‌های پایتخت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در این زمینه، دماوند در بحث آلاینده‌های جوی وضعیت مناسبی دارد، اما آلاینده‌های پسماندی در این شهرستان با توجه به جمعیت طبیعت‌گرد آن وجود دارد.
 

 

سلاجقه بیان کرد: برای حفظ مسائل زیست محیطی شرق استان تهران، احداث تصفیه‌خانه‌های شهرهای دماوند و فیروزکوه و تکمیل تصفیه‌خانه‌های رودهن و بومهن را از وزیر نیرو پیگیری می‌کنیم که هرچه سریع‌تر این مراکز راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: 21 درصد از حیات وحش کشور در استان تهران وجود دارد که بخشی از آن متعلق به شهرستان دماوند است و بنا داریم که ظرفیت منطقه شکارممنوع کوه‌سفید را به منطقه حفاظت شده ارتقا دهیم و این موضوع را در دستور کار شورای عالی محیط زیست با ریاست رئیس جمهور قرار می‌دهیم تا به نتیجه برسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اجرای طرح گردشگری دریاچه تار دماوند افزود: طرح گردشگری دریاچه تار دماوند از طریق اداره کل محیط زیست استان در حال پیگیری است تا از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

سلاجقه گفت: یک مشکلی در خصوص شهرک صنعتی شماره یک دماوند به عنوان شهرک دانش بنیان مطرح بود که مجوز زیست محیطی آن در مرحله صدور قرار دارد و تا دو هفته آینده این موضوع انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرک مذکور فناور و دانش بنیان است، کمک می‌کنیم تا هرچه زودتر راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پایان پیام/67015/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642371

مهمترین اخبار ایران و جهان: