نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 11:40

شتاب گرفتن توسعه زیرساخت های خراسان‌جنوبی در دولت سیزدهم

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: روند توسعه زیرساخت های استان در دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم در استان شاهد اتفاق خوبی در حوزه زیرساخت‌ها و گازرسانی در سطح استان هستیم.

وی گفت: طرح گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با با اعتبار ملی بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ساخت راه‌ آهن خراسان جنوبی برای اتصال مرکز استان به ریل سراسری، افزود: طول خط راه‌ آهن ۹۹۱ کیلومتر است که ۴۳۲ کیلومتر در ۱۵ قطعه در استان واقع شده و برخی قطعه‌ها فعال است و مابقی هم فعال خواهد شد.

به گفته وی مشکل تأمین مالی پروژه راه آهن با موافقت مقام معظم رهبری از محل تهاتر نفتی در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: انتقال آب دریای عمان به استان خراسان جنوبی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ وارد فاز چهارم یا همان لوله‌گذاری می‌شود.

قناعت با اشاره به افتتاح پست ۱۳۲ کیلوولت و احداث جاده‌های مواصلاتی در استان، عنوان کرد: خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن جزو استان‌های برتر است.

وی با اشاره به سفر رئیس‌ جمهور به استان و دیدار با مردم درمیان خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به درمیان، ائمه جمعه شیعه و سنی یکی از دغدغه‌های جدی مردم شهر اسدیه را راه‌اندازی مجدد این کارخانه عنوان کردند.

به گفته وی کارخانه قند قهستان در شهر اسدیه نیز در روزهای گذشته پس از یک دهه تعطیلی مجدد راه‌اندازی و دستور رئیس جمهور در جمع مردم این شهرستان محقق شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از استقرار دولت سیزدهم نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان شکل گرفت و نسبت به شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اقدام شد.

 قناعت متذکر شد: از سال ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی استان احیا و فعال‌ سازی و یا به ظرفیت اسمی خود رسیده است.

وی ادامه داد: فضای همدلی و هم‌افزایی خوبی در استان و‌ دولت سیزدهم فراهم است و این روند ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621627

مهمترین اخبار ایران و جهان: