نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 21:54

توقف تردد کانتینرهای شرکت «سی جی ام» فرانسه در دریای سرخ

شرکت کشتیرانی فرانسوی «سی‌جی‌ام» غروب شنبه اعلام کرد که در پی ادامه حمله به کشتی‌های تجاری، تردد تمام محموله‌های کانتینری خود را از دریای سرخ متوقف می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت کشتیرانی فرانسوی «سی‌جی‌ام» غروب شنبه به وقت تهران اعلام کرد که در پی حمله به کشتی‌های تجاری در منطقه، تردد تمام محموله‌های کانتینری خود را از دریای سرخ متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این شرکت مستقر در شهر «مارسی» در فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وضعیت به شدت وخیم  و نگرانی‌های امنیتی در حال افزایش است.»

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است.

این شرکت فرانسوی اعلام کرد: «ما تصمیم گرفته‌ایم به تمام کشتی‌های کانتینری سی‌جی‌ام در منطقه که قرار است از دریای سرخ عبور کنند، دستور دهیم تا به مناطق امن برسند و سفر خود را لغو کنند.»

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)  روز شنبه  در بیانیه‌ای مدعی شد ناوشکن «یواس‌اس کارنی» این کشور که در دریای سرخ فعالیت می‌کند، ۱۴ سامانه هوایی بدون سرنشین که به عنوان موج پهپاد از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن (انصارالله) شلیک شده بود را سرنگون کرد.

به ادعای این بیانیه، این سامانه‌های هوایی بدون سرنشین، پهپادهای تهاجمی ارزیابی شدند و بدون آسیب به کشتی‌ها در منطقه یا جراحت کسی سرنگون شدند. سنتکام همچنین اعلام کرد «شرکای منطقه‌ای دریای سرخ از این تهدید آگاه شدند».

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس نیز روز شنبه مدعی شد کشتی نیروی دریایی این کشور «یک پهپاد تهاجمی مشکوک که کشتی‌های تجاری را در دریای سرخ هدف قرار می‌داد را با شلیک موشک سرنگون کرد.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606896

مهمترین اخبار ایران و جهان: