نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 18:12

یونان و ارمنستان توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند

در اقدامی که خشم احتمالی باکو را در پی خواهد داشت، وزرای دفاع یونان و ارمنستان روز شنبه بر ادامه و تقویت همکاری‌های نظامی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در اقدامی که احتمالا خشم باکو را به همراه خواهد داشت، «نیکوس دندیاس» وزیر دفاع یونان روز شنبه با «سورن پاپیکیان»، همتای ارمنستانی خود دیدار و طرفین برتداوم همکاری نظامی تاکید کردند.

به گزارش وبگاه «گریک ریپورتر» دندیاس در این دیدار بر حمایت یونان از سرگیری مذاکرات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به منظور دستیابی به صلح و امنیت منطقه تاکید کرد.

وزیر دفاع یونان بر چالش‌های کنونی در منطقه قفقاز، اوکراین و خاورمیانه که منجر به بی ثباتی منطقه شده اشاره کرد و گفت که آتن با هرگونه تغییر خشونت آمیز در مرزها مخالف است.

وزیر دفاع یونان همچنین به امضای قرارداد با ارمنستان در بخش نظامی-فنی اشاره و بر اهمیت آن در تقویت نوآوری و تقویت صنایع دفاعی یونان تاکید کرد.

وی آمادگی یونان را برای همکاری با کشورهای دوست و همپیمان مانند ارمنستان و ادامه تقویت همکاری‌های نظامی و غیره اعلام کرد.

همزمان با تلاش ارمنستان در تقویت بدنه نیروهای مسلح خود، این کشور رزمایشی با یونان و قبرس برگزار کرد.

در این رزمایش ویژه  نیروهای ارمنستان، یونان و قبرس در منطقه «نیا پراموس آتیکا» در یونان رزمایش پنج روزه‌ای را برگزار کردند.

 این رزمایش‌ها شامل شلیک مستقیم، تک تیرانداز، نبرد در مقیاس کوچک و محافظت از نقاط مرزی بود. این رزمایش مشترک جزئی از برنامه اقدام مشترک برای سال ۲۰۲۳ بین یونان، قبرس و ارمنستان است.

دندیاس همچنین همتای ارمنی خود را در جریان تحولات اخیر میان یونان و ترکیه قرار داد و تاکید کرد که مسائل پیچیده در یک جلسه قابل حل نیست.

وزیر دفاع ارمنستان نیز اظهار داشت که این توافقنامه چارچوب حقوقی قوی برای بهبود روابط دوجانبه در این زمینه فراهم می‌کند.

به گفته وی، دیدار آنها بر نتایج همکاری‌های دفاعی دوجانبه و چشم انداز آتی آن متمرکز بوده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606752

مهمترین اخبار ایران و جهان: