نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 09:38

آموزش و پرورش کرمانشاه: کمک به مدارس داوطلبانه است

رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: کمک مالی به مدارس دولتی داوطلبانه است و هیچ اجباری برای پرداخت آن به مدارس نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دریافت کمک‌های مردمی از خانواده‌‌ها آن هم توسط مدارس دولتی سال‌هاست که به یک رویه ثابت تبدیل شده، اما در برخی مواقع شاهد هستیم که این کمک‌های مردمی دیگر از حالت داوطلبانه خارج شده و مدیر مدرسه خانواده‌ها را برای پرداخت پول به مدرسه تحت فشار قرار می‌دهد.

اولیای مدارس و معلمان سر کلاس درس بین جمع دانش‌آموزان مدام از کمک مدرسه سخن می‌گویند به طوریکه که جلسه اولیا و مربیان هم با اولویت همین موضوع برگزار می‌شود، خلاصه بچه‌های را به نوعی ترغیب می‌کند که به والدین خود برای پرداخت مبلغی به مدرسه فشار بیاورند و همین سبب گلایه والدین نسبت به هزینه‌های نامتعارف در مدارس دولتی شده است.

مراد کلوندی رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این رابطه، گفت: خدمت مدیران مدارس اعلام شده که در مدارس دولتی کمک داوطلبانه است، اگر خانواده‌ای نتوانست کمک مالی کند هیچ مانعی ندارد و معلم حق ندارد سر کلاس به دانش‌آموز یادآوری کند برای اجبار کمک مدرسه که چرا پول نمی‌آورید.

وی از خانواده‌ها خواست که موارد چنین اجباری را حتما با شماره تماس ۳۸۲۵۱۵۹۸ و ۳۸۲۳۳۷۴۷ گزارش دهند و افزود: این اطمینان را به خانواده‌ها خواهیم داد که به موارد شکایت بلافاصله رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازدید از مدارس سطح استان، گفت: کرمانشاه در کشور به لحاظ بازدید از مدارس اول است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552552

مهمترین اخبار ایران و جهان: